مقالات آموزشی

ارائه ی اصول سبک طراحی فرایندی مبتنی بر واقعیت در معماری

ارائه ی اصول سبک طراحی فرایندی مبتنی بر واقعیت در معماری

ارائه ی اصول سبک طراحی فرایندی مبتنی بر واقعیت در معماری

اولین مرحله طراحی معماری، شناسایی امکانات، محدودیت ها، ضعف ها و نقاط قوت پروژه است. در این مرحله، با جمع آوری اطلاعات دنیای واقعی و بررسی موقعیت ساختمان، داده ها و آمار موجود، قوانین و مقررات ملی و منطقه ای و همچنین جلب نظرات و نیازهای مشتریان ، بینشی از کل پروژه ارائه می شود. مرحله مطالعه پروژه در مورد نیازهای بازار در طراحی معماری هم شرط مهمی می تواند باشد. بررسی داده های این مطالعات به تعیین استفاده از پروژه و مناسب بودن زیرساخت های بخش های مختلف برای طراحی معماری کمک می کند. این خدمات به ویژه برای کارفرمایان بخش خصوصی بسیار مهم و مثمر ثمر خواهد بود. البته مطالعات امکان سنجی برای مهندسان و شرکت های صنعتی نیز می تواند انجام شود، اما بهتر است این کار را با مشاور معماری انجام دهید. با مهندس نباتی همراه باشید برای بررسی صحیح پروژه ها.

برای سفارش بهترین پک آموزشی تری دی مکس با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

بدست آوردن اطلاعات در رابطه با سایت پروژ

در این مرحله، برنامه ریز موقعیت هایی مانند موقعیت پروژه و همسایگی آن با پروژه ها و ساختمان های دیگر و همچنین تغییرات آب و هوایی و … را بررسی می کند و معماری را با قرار گرفتن مستقیم در محل پروژه یا استفاده از اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. در اختیار او قرار گرفت وب سایتی که می توانید مقاله مربوطه را در آن مشاهده کنید. هرچه اطلاعات بیشتری در این مرحله به طراح ارائه شود، بهتر ، دقیق تر و بی نقص به دست می آید و طرح در مراحل زیر ایجاد می شود.

1. جمع آوری اطلاعات و شناخت عوامل اقلیمی مرتبط با پروژه

طراح باید از وضعیت سازه یا پلان ساختمانی که در آن قرار دارد مطلع باشد و چه عواملی بر آن تأثیر می گذارد و در چه نوع آب و هوایی قرار دارد، بنابراین نوع ساختمان و موقعیت آن و نوع سقف و و باید برای برنامه ریز واضح باشد و از این اطلاعات برای انتخاب طرح مناسب برای سازه استفاده کند. از آنجا که تأثیرات آب و هوایی مانند باران و باد و … تأثیر عمده ای بر مصالح ساختمانی دارند، معمار هنگام برنامه ریزی باید یک طرح ساختمانی مناسب ایجاد کند تا مهندس بتواند این اطلاعات را دقیقاً با خواندن طرح ساخت و ساز انجام دهد.

برای آموزش رایگان تری دی مکس از مقدماتی تا پیشرفته با ما در تماس باشید.

2. مورد تجزیه و تحلیل قرار دادن نمونه های مرتبط  اجرا شده با پروژه

هنگامی که اطلاعات لازم در دسترس است، زمان آن فرا می رسد که برنامه ریز به دنبال پروژه های مربوط به آن پروژه خاص باشد و ببیند کدام پروژه با پروژه ای که در دست دارد از نظر آب و هوا و کاربرد مشابه است، زیرا این شباهت ها و مشاهدات آنها می توانند منجر شوند به ایجاد ایده های جدید و کاربردی و ساختاری بهتر و کامل تر برای طراحی.

طراحی معماری فرم

بدون شک حساس ترین و عجیب ترین بخش در فرایند طراحی معماری، تبدیل ایده ها به شکل است. در این مرحله فرم ایجاد می شود. نحوه تبدیل ایده ها به اشکال به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله مفهوم پروژه، تجربه طراح و کلیت اشکال که طراح را شکل داده است. معمولاً اولین تصویر از فرم پروژه در کوتاه ترین زمان در سر طراحی شکل می گیرد. اما تکمیل و تطبیق آن با ایده های معمار از یک سو و ایده های پروژه از سوی دیگر بسیار مهم می باشد. همچنین عملکردهای مورد نیاز در دیگری یک فرایند زمان بر است. همچنین مهمترین نقش را در ادامه روند تکمیل طراحی معماری ایفا می کند. در این مرحله مرحله یک پروژه به تدریج شکل می گیرد.

در مرحله ایجاد شکل ، بر اساس درک و تجربه معمار از مشکلات ایستا، تأثیر متقابل ساختار و معماری و طراحی داخلی در نظر گرفته می شود. هرچه معماران و طراحان در این زمینه بیشتر بدانند، طراحی معماری ایده پروژه بیشتر است. گاهی فرم معماری طبق قوانین استاتیک با تأکید مضاعف بر ساختار سازه شکل می گیرد. پس از اتمام دوره، طراح مفهوم یا طرح کلی و مفهوم کلی پروژه را ارائه می دهد. سپس نقشه کلی ساختمان را روی کاغذ می کشد. ایده ها و مدهای مورد نظر خود را بر روی آن ارائه می دهد. البته، نوع استفاده را در نظر بگیرید. ساختار و نوع استفاده می تواند در طراحی فضای کلی بسیار موثر باشد.

برای مشاهده قیمت های ما به سایت نباتی به عنوان بهترین سایت آموزش تری مکس سری بزنید.

طراحی معماری در ایده پردازی

ایده ها تصاویری ذهنی هستند. آنها از طریق مشاهده، تجزیه و تحلیل مطالعه ، تفکر و آگاهی از روش های خاص در ذهن انسان شکل گرفته، توسعه یافته و وجود دارند. در طراحی معماری به معنای کلان، ایده ها به سوالات مختلفی مانند جهت گیری ساختمان پاسخ می دهند. روش های استفاده از جریان هوای طبیعی، ارزش و حفظ انرژی و صرفه جویی در آن، اهمیت مواد، دوام ، تعامل بین اجسام، مناسب ترین امکانات برای ایجاد روابط فضایی یا موارد مشابه است. در طراحی داخلی، ایده ها عناصر واکنشی مانند بهترین مکان آشپزخانه، گردش فضا، رنگ مورد استفاده در اتاق و غیره هستند.

می توان گفت که ساختمان و طراحی معماری آن تصمیمات کوچک و بزرگی را شامل می شود. البته کسب مهارت و به روز رسانی مهارت ها به منظور توسعه ایده ها و مفاهیمی که قادر به واکنش در این گستردگی هستند، اهمیت ویژه ای دارد. فراموش نکنیم که یک طراح خوب فردی است که اهمیت نیازهای مختلف را درک کرده است. یک طراح بسته به نیاز کارفرما می تواند هر موضوع را به روش خود ارزیابی کند. گاهی اوقات در طراحی معماری سازمان یافته ما با ادبیات آشنا می شویم، که برای برخی از اندیشمندان بیشتر ابزارهایی برای اعمال افکار خود است. این ادبیات هیچ تأثیری بر تولید عملی جامعه ندارد.

در مجموعه ما، مفهوم طراحی معماری شکل است که برای یک کاربر تعریف می شود. در واقع طراحی یکپارچه این مهم است که آثار یک قلمرو منظم فکری در طراحی قابل مشاهده باشد. از طراحی عناصر گرفته تا طراحی همه عناصر. که مجموعه ما آن را وفاداری به مفهوم توصیف می کند. معماری زمانی اهمیت دارد که از دید کاربران آن مورد قضاوت قرار گیرد. قضاوت جمعی این کاربران، ارزش افزوده ساختمان به دلیل تناسب و چیدمان عناصر مختلف در کنار یک دیگر بسیار مهم است.

برای سفارش بهترین دی وی دی آموزشی تری دی مکس با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *