مقالات آموزشی

آیا شغل معماری برای خانم ها مناسب است؟

آیا شغل معماری برای خانم ها مناسب است؟

آیا شغل معماری برای خانم ها مناسب است؟ بازار کار معماری  و درآمدزایی برای خانم‌ها چگونه است
اگر شما به‌عنوان یک خانم وارد این حوزه شده‌ای ، یعنی برای خودت برنامه‌ریزی کردی و در مورد نحوه کار در این  رشته تا حدودی اطلاعاتی کسب کرده‌اید.
اما در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم بعد ‌از اینکه .شما به‌ عنوان یک خانم وارد این رشته شدید . بعد از فارغ‌التحصیلی معماری  چطور باید کار را شروع کنید و به درامد برسید.
در ابتدای کار باید بدانیم معماری به چند شاخه تقسیم می‌شود . بازار کاری معماری برای خانم‌ها هم متفاوت خواهد بود .

جدا از  بحث ظرافت‌های زنانه باید قبول کنیم که بازار کار برایش فرقی نمی‌کند که خانم باشد یا آقا .

تمام‌کارهایی که معماران مرد انجام می‌دهند در بازار کار معماری برای خانم‌ها هم یکسان بوده و هیچ فرقی ندارد.
در جامعه‌ای که خانم‌ها همیشه از این موضوع گله‌مند هستند که چرا به جنس زن اهمیت داده نمی‌شود.

حالا وقت آن است که خودتان را نشان دهید . و به همه ثابت کنید که شما هم می‌توانید . مانند یک آقا در رشته معماری کارکنید و به درآمد برسید. بهترین مجموعه آموزشی تری دی مکس

رشته معماری برای خانم‌ها


که البته همه‌چیز از این نقطه شروع خواهد شد . زمانی که شما به‌عنوان یک خانم و یک دختر جوان وارد دانشگاه و رشته معماری می‌شوید .

پروژه‌ها – تمام پلان‌ها –دروس طراحی یکسان خواهد بود.
البته کاری به این نداریم که در بسیاری از مواقع. دخترها به‌مراتب کارشان راحت‌تر از یک آقا پیش می‌رود.
یک دختر همیشه در دروس طراحی ایده‌هایش زودتر جواب می‌دهد . پلانش زودتر تائید می‌شود.
نه اینکه او بهترین طرح را  ارائه می‌دهد. خیر. بلکه در اکثر اوقات استاد مربوطه این‌طور می‌خواهد.
و همین اتفاق ادامه پیدا می‌کند و یک خانم با تمام علاقه‌ای که به این رشته دارد می‌تواند فارغ‌التحصیل  شده و سپس وارد بازار کار شود.
البته دلیل اینکه این رشته برای دخترخانم‌های جوان جذاب است. به دلیل ساختار و عملکرد این رشته است.
چرا خیلی از دخترها رشته عمران – برق یا مهندسی مکانیک را قبول نمی‌کنند.
چون در ذهن آن‌ها این‌گونه شکل‌گرفته که این‌ها یک‌رشته کاملاً مردانه است. و همین تفکر باعث شده امروزه بخش زیادی از دانشجویان در رشته‌های معماری را خانم‌ها پر کنند و به این دلیل که رشته معماری و داشتن یک نگاه هنری و ظرافت‌های زنانه در این رشته بیشتر به چشم می‌خورد. بهترین وب سایت آموزش تری دی مکس

آیا شغل معماری برای خانم ها مناسب است؟

و حتی زیرمجموعه‌های رشته معماری – طراحی  داخلی یا دکوراسیون داخلی،و مهندسی معماری همگی به‌گونه‌ای است که یک خانم می تواند در این حوزه بدون هیچ گونه محدودیت به صورت حرفه ای توانایی های خودش را نشان دهد.
بسیاری از خانم‌های  ایرانی را شاهد هستیم که به‌عنوان معماران زن موفق در دنیا توانسته‌اند مقام‌های زیادی را کسب کنند و پروژه‌ای زیادی را انجام دهند.
و شما به‌عنوان یک خانم معماری ایرانی هم می‌توانید  حوزه خودتان را مشخص کنید . و اینکه هدف شما از معماری چیست و چطور کلمه معمار و موفقیت معمار را به تصویر می‌کشد.
اما شاید دانستن این اسم‌ها و آشنایی با این افراد آن‌قدر برای شما جالب نباشد.
شاید با خودتان بگویید من در مرحله اول می‌خواهم بدانم بازار کار معماری برای خانم‌ها چطور است.
و در مراحل بعدی به موفقیت و کسب مقام‌های بین‌المللی فکر می‌کنم.
در حال حاضر من به‌عنوان یک زن در جامعه نیاز دارم تا مانند آقایان برای امورات زندگی خودم درآمد داشته باشد ، آیا این امر امکان‌پذیر خواهد بود ؟ چون  این درآمد باید از رشته معماری باشد. بهترین دی وی دی آموزش تری دی مکس

کسب درآمد از معماری برای خانم‌ها


همانطور که در اول مقاله هم توضیح داده ایم یک خانم معمار مانند یک آقا می تواند در جامعه کار کند.
و یک نکته مهم‌تر اینکه شما می توانید بعد از فارغ‌التحصیلی در کنار همکاران آقا کارکنید.
اما این کار کردن و کسب درآمد نیاز دارد تا شما دخترخانم‌ها که تازه‌وارد این رشته شده‌اید . یک مقدار تفکر خودتان را از پول درآوردن و درآمدزایی در معماری تغییر دهید.
کمتر به جنبه‌های هنری این رشته فکر کنید . منظور این نیست که هنر معماری و داشتن روحیه هنری و عشق به معماری را نادیده بگیرید.
یعنی اگر وارد حوزه معماری شده‌اید باید طراحی پلان و کار با نرم‌افزارهای طراحی را به‌خوبی یاد بگیرید . و به‌جای ایده‌های دانشجویی به دنبال ایده‌های اجرایی  باشید .

به‌جای نمره گرفتن در دانشگاه و وقت گذراندن برای ماکت‌سازی ، بیشتر به دنبال کار گرفتن و بازار معماری بعد از دانشگاه باشید.

معماری برای خانم‌ها

حتی بسیاری از افراد رشته‌های معماری را فقط خط و آبرنگ می‌بینند ، و داشتن این تفکر درواقع معماری یک مسیر هنری و بدون درآمد خواهد بود.
شاید برخلاف رشته‌های دیگر معماری از همان ابتدا و در دوران دانشگاه همکاری پسرها و دخترها با یکدیگر بوده است. حتی به آن‌ها اجازه داده‌شده تا تحقیقات پروژه‌ها طرح‌ها و ماکت های خود را به‌صورت تیمی و با یکدیگر آغاز کنند.

و این امر کمک می‌کند تا فرهنگ همکاری و اینکه بدون نگاه به جنسیت در کنار هم همکاری و مشارکت داشته باشند کاملاً شکل بگیرد.
این یک اتفاق مهم برای یک خانم‌ها در رشته معماری هست که بدون نگرانی در یک تیم طراحی همکاری کنند و به درآمد برسند.
و این یعنی درآمدزایی از معماری ،  برای آقا و خانم معمار  هم فرقی نمی‌کند  . دریافت هزینه‌های طراحی مهرهای نظام،  آزمون‌های نظام  ، طراحی . نظارت ،  و حتی اجرا ، برای خانم‌ها تعریف‌شده و می‌توانند در تمام آزمون‌های مهندسی معماری بدون محدودیت شرکت کنند و بعدازآن وارد بازار کار شوند.
اما برای شروع کار بهتر است در ابتدا با چند دفتر طراحی وارد همکاری شوید . یا به صورت کارآموز مشغول شوید . در این صورت علاوه بر دروس تئوری معماری در دانشگاه .

کسب درآمد از رشته معماری معماری برای خانم‌ها

شما با روند کار گرفتن و نحوه برخورد با کارفرما و قراردادهای معماری . انجام پروژه . تحویل و اجرای آن نیز آشنا خواهید شد . و بعد از چند سال یک دفتر معماری برای خودتان تاسیس خواهید کرد.

پس  خانم های معمار به جای اینکه نگاه به جنسیت خودتان در جامعه معماری داشته باشید. بهتر است به مقالات سایت و آموزش ها توجه کنید چون در این رشته در کشور هیچ گونه محدودیتی بر شما  وجود نخواهد داشت.

و به راحتی بدون هیچ دیواری به موفقیت و قله های پیشرفت  خودتان فکر کنید و برای طراحی و معماری آن هم به شکل صحیح و اصولی با تمام وجود وقت بگذارید. بهترین پک آموزش تری دی مکس

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۴ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *