مقالات آموزشی

پنج دانشگاه برتر معماری آمریکا

دانشگاه برتر معماری آمریکا

پنج دانشگاه برتر معماری آمریکا کدام است؟ آمریکا ثروتمندترین کشور جهان به شمار می آید و به سرزمین فرصت ها شهرت دارد. دانشگاه های آمریکا همواره در زمره معتبرترین و بهترین دانشگاه های جهان می باشند.

با توجه به استانداردهای بالای زندگی، تحصیل، امنیت، رفاه اجتماعی و … تحصیل در کشور آمریکا برای دانشجویان بین المللی می تواند آینده ای روشن همراه با موفقیت تضمین شده محسوب گردد.

در زمینه جذب دانشجویان بین المللی آمریکا در رتبه ۱ جهان قرار دارد، در حال حاضر بیش از۸۵۰ هزار دانشجو از سرتاسر جهان در این کشور مشغول به تحصیل می باشند.
بیش از ۵ هزار دانشگاه، کالج و موسسات آموزش عالی در کشور آمریکا در حال فعالیت هستند، طبق رتبه بندی دانشگاه های جهان از سوی سازمان معتبر QS دانشگاه هاروارد آمریکا برترین دانشگاه جهان محسوب می گردد.

۶ دانشگاه آمریکایی جزو ۱۰ دانشگاه اول جهان می باشند و همچنین در لیست ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان اکثراً نام دانشگاه های آمریکایی به چشم می خورد.
پس از کسب افتخارات و موفقیت های نظام آموزشی آمریکا در داخل کشور دانشگاه ها و کالج های آمریکا فعالیت های خود را در سطح بین المللی و داخل کشورهای دیگر نیز گسترش داده اند.

تا جایی که در حال حاضر دانشگاه ها و کالج های آمریکایی در بیش ۵۸ کشور جهان شعبه دارند و به فعالیت های خود ادامه می دهند.

اعتبار دانشگاه های آمریکا

 

امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه های آمریکا با اکثر دانشگاه های جهان قابل مقایسه نیست. طبق آمار موجود فارغ التحصیلان دانشگاه های آمریکا بیش از نیمی از مدال های علمی و جوایز نوبل در جهان را از آن خود نموده اند.

این آمار و ارقام  نشان دهنده اعتبار فوق العاده دانشگاه های ایالات متحده آمریکا در جهان می باشد.
در این مطلب رتبه بندی برترین دانشگاه های معماری در سال 2019 انجام شده است که رتبه بندی 200 دانشگاه برتر در رشته معماری در جهان را نیز شامل می گردد.

اگرچه بیشتر این دانشگاه ها در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا واقع شده اند، اما این رتبه بندی 10 دانشگاه برتر منطقه آمریکای لاتین و 6 دانشگاه برتر در آفریقا و خاورمیانه را نیز دربر می گیرد.

هر یک از این دانشگاه‌ها بر اساس شیوه ای ارزیابی می گردد که چهار شاخص را موردبررسی قرار می دهد:
شهرت یا اعتبار دانشگاهی شهرت کارفرما، تعداد استناد به پژوهش به ازای هر مقاله و شاخص اچ که تأثیر مقالات منتشرشده پژوهشگران یا دانشمندان را ارزیابی می کند.

مؤسسه فناوری ماساچوست MIT

مؤسسه فناوری ماساچوست که بانام MIT نیز شناخته می‌شود، یکی از دانشگاه های پیشرو جهان به ویژه در زمینه های علوم، فناوری و بازرگانی (تجارت) است.

در حال حاضر MIT با کسب امتیازات فوق العاده در هر چهار شاخص ازجمله امتیاز «نسبتاً عالی» برای شاخص «شهرت دانشگاهی»، در سال جاری به رتبه دوم جهانی و رتبه اول در منطقه خود دست یافته است.

MIT با برنامه هایی مانند «معماری + شهرسازی» قصد دارد که معماری و طراحی مبتنی بر موضوعات و مسائل امروزی مانند گرم شدن کره زمین، جهانی سازی (جهانی شدن)، فناوری و شهرسازی را آموزش داده و پیاده سازی این نوع معماری و طراحی را تسهیل نماید.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد که در اواسط قرن هفدهم تأسیس شده است، قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی در ایالات‌متحده است.

و به‌طور مداوم به عنوان یکی از پرآوازه ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان در همه ادوار رده بندی می گردد.

این دانشگاه در حال حاضر جایگاه سوم را در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال 2019 را به خود اختصاص داده است.
دانشگاه هاروارد همچنین یکی از دانشگاه هایی است که در دوره های معماری نیز دارای رتبه برتر بوده و با صعود یک پله ای، رتبه پنجم سال جاری را در این موضوع کسب کرده است.

این دانشگاه امتیازات بسیار خوبی در هر چهار شاخص به دست آورده و موفق به دریافت امتیاز «عالی» برای شاخص «شهرت کارفرما» در این زمینه شده است.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

دانشگاه كالیفرنیا، بركلی (UCB) که به دلیل برگزاری برنامه های معماری و طراحی زیست محیطی به‌طور مداوم در بین پنج دانشگاه برتر جهان قرار گرفته، در سال جاری با افت یک پله ای رتبه ششم در رشته معماری را به دست آورده است.
UCB در حال حاضر مفتخر به دریافت امتیازات بسیار خوبی در هر چهار شاخص شده و به ویژه در شاخص سنجش تأثیر و شاخص H پژوهش ها، عملکرد خوبی نشان داده است.

که این موضوع باتوجه به جایگاه UCB به عنوان نهادی پیشرو در بین 10 دانشگاه تحقیقاتی وابسته به سیستم دانشگاه کالیفرنیا جای تعجب ندارد.  بهترین پک آموزش تری دی مکس 

دانشکده های برتر معماری در کانادا

علاوه بر دانشگاه های ایالات‌متحده، هشت دانشگاه کانادایی نیز در این منطقه (آمریکای شمالی) در رتبه-بندی سال جاری قرار گرفته اند که سه مورد از آن‌ها در بین 50 مورد برتر هستند: دانشگاه مک گیل (رتبه 45)، دانشگاه تورنتو (رتبه 39) و دانشگاه بریتیش کلمبیا که حائز بالاترین رتبه در میان این سه مورد شده- در جایگاه 27 ام قرار گرفته است. بهترین دی وی دی آموزش تری دی مکس

دانشگاه استنفورد (Stanford University)

دانشگاه استنفورد در سال ۱۸۸۸ توسط لیلند استنفورد و همسرش بنا گردید و در سال ۱۸۹۱ فعالیت خود را آغاز نمود.

استنفورد دارای دانشکده های پزشکی، مهندسی، علوم، بازرگانی و حقوق است. طبق آخرین آمار انتشار یافته از سوی تایمز دانشگاه استنفورد در زمینه مهندسی و علوم انسانی برترین دانشگاه جهان است.

ضریب پذیرش دانشگاه استنفورد ۴/۷ درصد می باشد، این آمار استنفورد را به رقابتی ترین دانشگاه جهان جهت پذیرش دانشجویان تبدیل نموده است.

در حقیقت اخذ پذیرش از دانشگاه استنفورد و ورود به این دانشگاه از هر دانشگاهی در جهان سخت تر است. دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه استنفورد تا کنون موفق به کسب بیش از ۶۰ جایزه نوبل و ۷ مدال فیلدز شده اند. بهترین پکیج آموزش تری دی مکس 

دانشگاه ام آی تی (Massachusetts Institute of Technology)

دانشگاه MIT (موسسه فناوری ماساچوست) سال ۱۸۶۱ در شهر کمبریج ایالت ماساچوست تاسیس گردید. MIT از جمله دانشگاه های خصوصی آمریکا به شمار می آید که افتخارات فراوانی کسب نموده است.

و همواره جزو برترین دانشگاه های جهان قرار دارد، MIT دارای ۵ دانشکده، ۱ کالج و ۳۲ مرکز آموزشی است. لازم به ذکر است که اولین کامپیوتر جهان در سال ۱۹۲۸ در این دانشگاه تولید شده است.  بهترین کتاب آموزش تری دی مکس

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *