مقالات آموزشی

پنج نرم افزار عالی معماری که هر معماری باید بداند

نرم افزار عالی معماری

پنج نرم افزار عالی معماری که هر معماری باید بداند ؟ نرم افزارهای حوزه معماری بسیار گسترده می باشند.

لزومی نیست که معماران به تمامی نرم افزارهای معماری تسلط داشته باشند با این حال تعدادی از پر کاربرد ترین نرم افزارهای معماری وجود دارند که در بازار کار این رشته بسیار متداول می باشند.

هرچه ی حوزه ی دانش شما به عنوان یک معمار در خصوص نرم افزارهای معماری گسترده تر باشد، احتمال موفقیت شما در این حیطه بیشتر خواهد بود.

تردیدی نیست که با ظهور نرم افزارهای معماری، فرآیند طراحی و ترسیم حرفه ای، به شکل کارآمدی تسریع شد. این نرم افزارها موجب توسعه ی دیاگرام ها در نماهای مختلف شدند.

در نتیجه خروجی این نرم افزارها که شامل طرح های سه بعدی می باشند، موجب بهبود فرآیند ساخت و تولید شده اند.

با کمک نرم افزار های معماری، اکنون می توان پیش نمایش های بهتری را به مشتری ارائه داد. این موضوع به مشتریان کمک می کند تا دیدگاه شفافی درباره چگونگی اجرای طرح به دست آورند.

در ادامه به پنج مورد از مهم ترین نرم افزارهای معماری که تسلط برآن برای معماران الزامی می باشد، اشاره شده است.

نرم افزار Auto Cad

برای یادگیری هر زبان بایستی به الفبای آن مسلط باشید. اتوکد نیز یکی از نرم افزارهای رشته معماری می باشد که حکم اساسی ترین رکن در طراحی نرم افزاری را دارد.

کمتر معمار و طراحی را خواهید یافت که با نرم افزار اتوکد آشنایی نداشته باشد. قابلیت طراحی و ترسیم دو بعدی و سه بعدی همچون پلان، نما و مقاطع را با دقتی بسیار بالا و قابل توجه به معماران می دهد.

قدمت نرم افزار اتوکد بسیار زیاد است و کار با آن به واسطه ی رابطه کاربری دوستانه ای که دارد، بسیار ساده و راحت می باشد.

نرم افزار اتوکد یکی از اساسی ترین و پر کاربردترین نرم افزارهای معماری می باشد که در شیت بندی به طور گسترده مورد استفاده طراحان قرار می گیرد.

توصیه می شود که در دوران تحصیلات دانشجویی اقدام به یادگیری نرم افزار اتوکد نمایید چرا که بسیاری از موقعیت های شغلی رشته معماری نیاز به تسلط به نرم افزار اتوکد دارد.

نرم افزار 3D Max

اصطلاح جالبی را می توان در مورد نرم افزار تری دی مکس به کار برد که نشان دهنده ی اهمیت بالای آن در کار معماران می باشد؛ نرم افزار تری دی مکس در واقع عصای دست طراحان است.

این نرم افزار در طراحی های سه بعدی به قدری هوشمندانه و حرفه ای عمل می کند که می توان برای پیچیده ترین طراحی ها روی آن حساب کرد.

رندرگیری، مدلسازی و پیش نمایش بناها، آنالیز نور، دکوراسیون داخلی و شبیه سازی واقعیت از جمله مهم ترین قابلیت های تری دی مکس در معماری می باشد.

برای مهندسین معمار بسیار مهم است که به قابلیت های مرتبط با معماری این نرم افزار تسلط داشته باشند چرا که در اغلب حوزه های کاری معماری، نرم افزار تری دی مکس استفاده می شود.

خروجی تری دی مکس به معماران کمک می کند تا پیش از اجرای پروژه، نواقص آن را برطرف کرده و به بهترین شکل ممکن طرح نهایی را پردازش کنند.

نرم افزار Rhino

نرم افزار راینو یکی از نرم افزارهای محبوب بین معماران می باشد که اخیرا به تعداد هواداران آن افزوده شده است.

دقت بالای نرم افزار راینو که بر پایه محاسبات ریاضی بنا شده است در کنار سرعت بالای پردازش و مدلسازی در آن، موجب شده تا این نرم افزار مورد استقبال معماران قرار گیرد.

در نرم افزار راینو برخلاف تری دی مکس و اتوکد، سیستم اصلی بر پایه nurb می باشد. این سیستم بر اساس محاسبات رباضی بوده و اشکال هندسی دقیق تری را تولید می کند.

شما می توانید خروجی نرم افزار راینو را برای رندرگیری وارد تری دی مکس و اتوکد نمایید. در واقع قابلیت سازگاری بالای آن با نرم افزارهای متداول معماری موجب شده تا این نرم افزار هم به نرم افزاری متداول در این رشته تبدیل شود. آموزش رایگان تری دی مکس

نرم افزار Lumion

رندرگیری با کیفیت بالا برای معماران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. شما به راحتی می توانید در نرم افزار لومیون به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.

کیفیت و سرعت فوق العاده لومیون باعث شده تا این نرم افزار به نرم افزاری پر کاربرد در حوزه رشته معماری تبدیل شود. کاربرد بالای این نرم افزار، معماران را بر آن داشته تا دانش خود را در ارتباط با عملکرد لومیون و نحوه کار با آن ارتقا دهند.

شما به عنوان یک معمار می توانید طرح های تولید شده در نرم افزارهای تری دی مکس، اتوکد و راینو را جهت تبدیل به عکس و انیمیشن وارد لومیون نمایید.

رندرگیری در لومیون به واقع فرآیندی پر سرعت می باشد و در مدت زمان کمی خروجی نهایی را به شما تحویل خواهد داد. نرم افزار عالی معماری

نرم افزار Photoshop

نرم افزار فتو شاپ یکی از محصولات ادوبی سیستم می باشد که به وفور مورد استفاده ی معماران قرار می گیرد.

از جمله دیگر محصولا ادوبی سیستم که در کار معماری پر کاربرد می باشد می توان به این دیزاین، ایلاستریتور و افترافکت اشاره کرد با این حال فتوشاپ را می توان به عنوان یکی از کاربردی تترین نرم افزارهای معماری شناخت. از جمله اساسی ترین بخش های نرم افزار فتوشاپ برای معماران، پست پروداکشن می باشد.

از این طریق می توان تصحیح نور، کنتراست رندرها، افزودن المان هایی همچون درخت و پرسوناژ را در طرح انجام داد و همچنین افکت های متنوع لنز را در طرح پیاده سازی کرد.

نتیجه گیری نرم افزار عالی معماری

نرم افزارهای معماری در کنار هم می توانند منجر به ارائه ی یک خروجی بهینه و بی نقص شوند. تسلط به یک نرم افزار معماری شاید نتواند آنطور که باید و شاید به نتیجه کار شما نمود عینی بی نقص و کاملی ببخشد.

بنابراین توصیه می شود برای بهبود نتیجه ی کار خود به عنوان یک معمار، بر نرم افزارهای اساسی این رشته تسلط داشته باشید. نرم افزار عالی معماری

در این مقاله به پنج مورد از مهم ترین نرم افزارهای معماری اشاره شد. مدیریت بهتر پروژه ها، ساده سازی روند به اشتراک گذاری طرح ها و تسریع فرآیند طراحی به جای صرف ساعت ها زمان از جمله مزایای مشترک این نرم افزارها می باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *