مقالات آموزشی

پنج ویژگی جدید در تری مکس 2020 که باید بدانید

ویژگی جدید در تری مکس 2020

پنج ویژگی جدید در تری مکس 2020 که باید بدانید … با افزایش سرعت تغییرات در دنیای تکنولوژی و نرم افزارهای طراحی، تری دی مکس نیز در ورژن 2020 خود مجموعه ای از ابزارهای قدرتمند در زمینه ی طراحی، رندرگیری، انیمیشن و مدلسازی ارائه داده است.

اتودسک که به طور پیوسته نرم افزار تری دی مکس را به روز رسانی می کند هم اکنون یکی از آخرین نسخه های نرم افزار مدل سازی و رندرگیری سه بعدی خود را در قالب تری دی مکس 2020، منتشر کرده است.

این نسخه در واقع مجموعه ای از ابزارهای کارآمد و انعطاف پذیر برای ایجاد محتوای سه بعدی بهتر و با کیفیت بیشتر در زمانی کمتر می باشد.

نسخه 2020 تری دی مکس موجب بهبود تجربه کاربر به واسطه ی افزایش سرعت رندرگیری، افزایش انعطاف پذیری و بهینه سازی عملکرد شده است.

  1. آپدیت مودیفایرChamfer

مودیفایر Chamfer در نرم افزار تری دی مکس جهت پخ کردن لبه ها در بخش مدلسازی مورد استفاده قرار می گیرد. این مودیفایر در نسخه 2020 تری دی مکس آپدیت شده و تغییرات جدیدی در آن ایجاد شده است.

یکی از این تغییرات مود جدید Insert می باشدکه این امکان را به کاربر می دهد تا جزئیات بیشتری را در خطوط انتخاب شده ایجاد کند. همچنین این امکان وجود دارد که تنظیمات دلخواه در مودیفایر تحت عنوان Preset ذخیره سازی شده و در زمان دلخواه فراخوانی آن صورت گیرد.

  1. آپدیت پیش نمایش انیمیشن

این بخش بعد از سال ها در نسخه 2020 تری دی مکس به روز رسانی های جدیدی را شامل شده است که در ادامه خواهیم گفت. این تغییرات برای سال ها مورد انتظار کاربران بوده و اکنون در این نسخه به اجرا درآمده است.

یکی از ویژگی های جذاب و قابل توجه این بخش مربوط به افزایش سرعت می باشد؛ افزایش سرعت رندر سه برابری پیش نمایش انیمیشن کاربران فعال در این حوزه را شگفت زده کرده است.

پشتیبانی از فرمت های جدید همچون AVI نیز از جمله به روز رسانی های پیش نمایش انیمیشن می باشد. در ادامه می توان به مواردی همچون امکان کپچر نمودن تصاویری با ابعاد بزرگتر از ابعاد مورد پشتیبانی در ویوپورت و همچنین قابلیت پشتیبانی از مکس اسکریپت در این بخش به عنوان به روز رسانی های جدید در تری دی مکس 2020 اشاره کرد.

  1. آپدیتOSL

یکی از بخش هایی که در تری دی مکس 2019 معرفی شد Open shading language  بود که در تری دی مکس 2020 شامل آپدیت های جدیدی شده است.

یکی از این به روزرسانی ها اضافه شدن چهارده مورد مپ جدید OSL می باشد که کوله باری از قابلیت های جدید را به همراه خود آورده است. یکی از این شیدرها، کالر اسپیس می باشد که می توان به واسطه ی آن رنگ بین کانال های RGB، HSL و غیره را تغییر داد.

نمایش بهتر و دقیق تر مپ های OSL در ویوپورت به واسطه ی تبدیل خودکار آن ها، یکی دیگر از این به روز رسانی ها می باشد. همچنین پشتیبانی ابزار Quicksilver Hardware Renderer از مپ های OSL و ابزار تصحیح رنگ میدتون را نیز می توان در این دسته قرار داد.

  1. قابلیت تسریع Import از نرم افزارRevit

از جمله به روز رسانی های دیگری که در نرم افزار تری دی مکس نسخه 2020 صورت گرفته است، امکان ایمپورت نمودن هرچه سریع تر و دقیق تر داده ها از نرم افزار اتودسک رویت می باشد.

این نرم افزار به شکل متداول مورد استفاده ی مهندسین معمار قرار می گیرد. افزودن این قابلیت برای کاربران این نرم افزار توانسته موجب سرعت بخشی به فرآیند ایمپورت شود. ویژگی جدید در تری مکس 2020

در نرم افزار تری دی مکس 2020 این امکان وجود دارد که صحنه های ساخته شده در نرم افزار رویت با سرعتی بسیار بیشتر در تری دی مکس ایمپورت شود و همچنین گزینه های بیشتری جهت مدیریت کردن صحنه های ایمپورت شده در تری دی مکس برای شما وجود خواهد داشت.

  1. به روز رسانی ویوپورت

یکی از بخش هایی که کمپانی اتودسک به طور پیوسته روی آن مانور می دهد، به روز رسانی ویوپورت می باشد که در نسخه های جدید تری دی مکس این به روزرسانی کاملا مشهود است.

در واقع بهبود مداوم ویوپورت را می توان از جمله اهداف اتودسک دانست. در نرم افزار تری دی مکس 2020 نیز این به روز رسانی صورت گرفته است.

سرعت ویپورت در نسخه 2020 حدودا دو الی سه برابر افزایش داشته است. این افزایش سرعت موجب شده تا کاربران در صحنه های سنگین با کمترین میزان افت فریم روبرو بشوند.

در واقع انجام دقیق تر محاسبات در بخش Statistic موجب شده است تا به طور لحظه ای بتوانیم تغییر نرخ فریم را متوجه شویم. به روز رسانی های این بخش به نوعی با به روز رسانی و افزایش سرعت رندرگیری پیش نمایش انیمیشین در ارتباط می باشد.

چرا که به روز رسانی ویوپورت و سرعت بخشی در این قسمت منجر به افزایش سرعت در رندرگیری پیش نمایش انیمیشن شده است.

نتیجه گیری ویژگی جدید در تری مکس 2020

خواه کاربران قصد پردازش یک شخصیت انیمیشن را داشته باشند یا قصد داشته باشند یک ساختمان طراحی کنند، تری دی مکس 2020 تمام ابزارهای مورد نیاز برای کاربران را از صفر تا صد فراهم نموده است. در واقع تری دی مکس 2020 این امکان را به کاربران داده تا بتوانند خلاقیت بیشتری در پروژه های خود پیاده سازی نمایند و چشم اندازهای هنری طرح ها را گسترش دهند. ویژگی جدید در تری مکس 2020

اساسی ترین به روز رسانی ها در نرم افزار تری دی مکس 2020 مواردی بود که در این مقاله ذکر شد با این وجود می توان به تغییرات و ویژگی های جدید زیادی در این نسخه اشاره کرد؛ از جمله این ویژگی ها قابلیت کپی کردن مودیفایرها با ایجاد نامی جدید برای آن ها، سرعت بخشی به لغو نمودن فرآیندها توسط کلید اسکیپ، افکت های سایه زنی جدید و امکان تغییر رنگ پنجره ها می باشد.

تری دی مکس 2020 همچنان مانند نسخه قبلی خود بر کیفیت و ثبات تمرکز دارد. این نسخه چندین ویژگی بهبود یافته را ارائه می دهد که روند طراحی و اجرای پروژه را تسریع کرده و به هنرمندان اجازه می دهد تا بر مهم ترین جزئیات طرح تمرکز کنند. می توانید برای دریافت آموزش های رایگان تری دی مکس با ما همراه شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *