مقالات آموزشی

کسب درآمد از رشته معماری چقدر است؟

درآمد از رشته معماری چقدر است؟ 

کسب درآمد از رشته معماری چقدر است؟  هرچند که دریافت مدرک دانشگاهی معماری، می تواند روندی پیچیده و دشوار داشته باشد با این حال طی کیردن این مسیر در نهایت برای شما منجر به کسب درآمد قابل توجهی خواهد شد.

هرچند که بایستی در این مسیر مصمم باشید و مهارت های زیادی را فرا بگیرید. بسیاری از دانشجویان معماری بعد از فارغ التحصیل شدن در حالی که از یافتن کار دلخواه نا امید هستند،

به سمت و سوی رشته های دیگری کشیده می شوند در حالی که در رشته ی معماری بایستی به مهارت ها و توانایی ها تکیه کرد و تنها تکیه بر مدرک تحصیلی این رشته نمی تواند برای کسب درآمد بالا کافی باشد.

به طور کلی بازار کار معماری در ایران و جهان، بازار مطلوبی می باشد و چنانچه کمی هوشمندی و درایت به خرج دهید می توانید درآمد بالایی در این بازار کسب کنید.

مشاغل رشته معماری

اینکه درآمد شما در رشته معماری به چه میزان است در واقع بستگی به شغلی دارد که شما بعد از فارغ التحصیلی در این رشته بر می گزینید. مشاغل رشته معماری، مشاغل متنوعی هستند که می توانید در آن ها فعالیت داشته باشید.

یکی از پر درآمد ترین مشاغل رشته معماری طراحی داخلی می باشد. چنانچه می خواهید در حوزه طراحی داخلی و مدل سازی فعالیت داشته باشید بایستی تسلط خود را در نرم افزارهایی چون اتوکد، تری دی مکس، وی ری، لومیون و اسکچاپ افزایش دهید.

بسیاری از افرادی که دارای مدرک تحصیلی معماری نیستند با سودای کسب درآمد بالا از این حیطه اقدام به آموزش مهارت های نرم افزاری می نمایند و در این حوزه به فعالیت می پردازند.

فراموش نکنید که دنیای امروز دنیای مهارت هاست. مهارت و تخصص شماست که حرف اول را در میزان کسب درآمد خواهد زد. بنابراین به جای تکیه کردن برمدرک تحصیلی، به فکر افزایش سطح آموخته ها و تخصص خود باشید.

تسلط بر بخش طراحی و رندرگیری معماری در نرم افزار تری دی مکس می تواند یک تنه شما را به درآمدی بالا در این حوزه برساند.

تاسیس شرکت معماری

یکی از فعالیت های که دانش آموختگان حوزه معماری می توانند انجام دهند تاسیس دفتر معماری می باشد. شما در واقع می توانید با جذب پروژه های معماری و انجام طراحی درآمد قابل توجهی از این شرکت ها داشته باشید.

میزان درآمد شرکت مورد نظر بستگی به مواردی همچون میزان ساخت و ساز و اقتصاد منطقه دارد. این مورد می تواند در تعداد و ابعاد پروژه های دریافتی نقش پر رنگی داشته باشد.

به همین دلیل اغلب شرکت های معماری که در شهرهای پر رونق از لحاظ ساخت و ساز تاسیس شده اند دارای شرایط اقتصادی بهتری می باشند.

با این حال باید گفت که درآمد مهندسین معمار با توجه به فاکتورهای متنوعی از جمله مکان فعالیت، رتبه ی شغلی و سال های تجربه نیز متفاوت خواهد بود.

کسب جواز طراحی در معماری

معماری به خودی خود رشته ای پر درآمد می باشد با این حال برای مهندسین معمار همیشه این چالش وجود داشته است که چگونه می توان به درآمد بالاتری رسید. درآمد از رشته معماری چقدر است؟

یکی از راه های کسب درآمد بیشتر درحوزه رشته معماری، کسب جواز طراحی و مدارک مرتبط با رشته معماری می باشد. ممکن است تصور کنید که این فرآیند،

فرآیندی طولانی و هزینه بر می باشد اما باید گفت که نقش پررنگی در رشد شما و افزایش درآمدتان خواهد داشت. برای اثبات این اهمیت نگاهی به مدیران اعضای ارشد دفاتر بزرگ معماری بیاندازید.

خواهید دید که کسب جوازهای نظام مهندسی و جواز کار تا چه حد توانسته در کنار خلاقیت و پشتکار به این افراد در درآمد بالای رشته معماری کمک کند.

البته می توان به نمونه هایی نیز استناد کرد که بدون دریافت این مدارک و با استفاده از خلاقیت و توانایی های خود توانسته اند به مدارج بالا برسند با این حال برخی فعالیت های مهم در حوزه ی معماری جهت کسب درآمد بالا نیاز به داشتن جوازهای لازم دارد.

فعالیت در چند شرکت معماری

شما به عنوان یک مهندس معمار می توانید سطح فعالیت خود را گسترش داده و تنها محدو به یک شرکت و یک مجموعه خاص نباشید. درآمد از رشته معماری چقدر است؟

بنابراین تنها محدود به کسب درآمد از یک منبع خاص نباشید و تمم مهارت ها و توانایی های خود را در اختیار یک سیستم واحد قرار ندهید.

شما می توانید با آموختن نرم افزارهای مهم معماری اقدام به داشتن فعالیت در چند پروژه به طور همزمان نمایید. یکی از خوبی های رشته معماری در واقع این است که شما را محدود به کار کردن در یک پروژه خاص نخواهد کرد.

شما می توانید چندین پروزه را به طورهمزمان پیش ببرید و به درآمد بالاتری دست پیدا کنید. این اتفاق با داشتن مهارت، تخصص و پشتکار بالا برای شما امکان پذیر خواهد بود.

نتیجه گیری

بسیاری از افراد با سودای کسب درآمد بالا به فکر راه یافتن به یک رشته تحصیلی خاص می باشند. رشته معماری از جمله رشته هایی است که چنین تصوراتی را برای افراد ایجاد می نماید.

هرچند که در واقع رشته معماری یکی از درآمدزاترین رشته های دنیاست اما به شرطی که از شیوه های صحیح و اصولی برای کسب درآمد در آن اقدام نمود.

به عنوان یک مهندس معماری که قصد دارید به درآمد بالایی در این رشته دست پیدا کنید بایستی تخصص و مهارت خود را در نرم افزارهای معماری بالا ببرید.

تسلط به نرم افزارهایی چون تری دی مکس می تواند نقش پررنگی در میزان درآمد شما به عنوان یک معمار داشته باشد. مهارت، تجربه و تحصیلات شما به عنوان یک معمار دست به دست هم خواهد داد و میزان درآمد شمارا تعیین خواهد کرد.

معماران همچنین می توانند علاوه بر انجام پروژه های معماری به فعالیت های دیگری همچون آموزش بپردازند که گستره ی کسب درآمد آن ها را افزایش می دهد. درآمد از رشته معماری چقدر است؟

به طور کلی درآمدزا ترین حرفه های در حوزه ی معماری را می توان تاسیس شرکت طراحی معماری، نفشه کشی معماری، مشاوره در زمینه ساخت و ساز، نظارت بر اجزای پروژه های ساختمانی، طراحی نمای ساختمان و طراحی شرکت های مختلف مهندسی در حوزه ساخت و ساز دانست.

فراموش نکنید که برای کسب درآمد بالا در رشته معماری تنها تکیه کردن بر مدرک تحصیلی کافی نیست. افزایش هرچه بیشتر سطح مهارت ها می تواند موجب افزایش درآمد شما در این رشته شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

پست های مرتبط

1 نظر در “کسب درآمد از رشته معماری چقدر است؟

  1. Amina گفت:

    نگفتیم دقیق چقدر درآمد داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *