مقالات آموزشی

نحوه ی ایجاد رندر های شگفت انگیز در هر نرم افزار رندینگ

رندرینگ و ایجاد رندرهای شگفت انگیز در هر نرم افزار رندرینگ

نرم افزارهای رندرینگ

در ابتدا خوب است با عمل رندرینگ آشنا شویم تا بدانیم اصلا رندر چیست؟ خب جواب این است که رندرینگ به طور کلی به پروسه‌ی تولید یک تصویر یا خروجی گرفتن به صورت یک ویدیو از یک نرم افزار سه بعدی، عملیات رندرینگ (Rendering) گفته شده . که توسط موتور رندرها انجام می شود.معمولاً رندرینگ، آخرین مرحله در عملیات ساخت یک صحنه ی سه بعدی است . مگر این که بخواهید بر روی رندرهای خود، پست پروداکشن انجام دهید . یا به عبارتی با نرم افزارهای ادیت، آن ها را ویرایش کنید.

در ادامه می خواهیم چندین نرم افزار خوبی که عمل رندر را به خوبی انجام می دهند را معرفی کنیم. واژه رندر با نام نرم افزار سه بعدی در ارتباط است . اما واقعیت این است که علاوه بر کاربردهای شبیه سازی معماری ، رندر در زمینه هایی مانند توسعه بازی، انیمیشن ، محصولات تجاری و تولید تیزرهای تبلیغاتی نیز نقش مهمی دارد.

اما آنها به معنای واقعی کلمه همان کار را می کنند. به عنوان مثال، رندر معماری به این معنی است که ما یک عکس یا انیمیشن از یک نما یا آشپزخانه که در 3D Max طراحی می کنیم تولید می کنیم . و رندر استودیویی به این معنی است که ما یک مدل سه بعدی را در استودیوی مجازی قرار می دهیم. و از آن عکس یا انیمیشن بگیرید.

مزایای فن آوری ارائه بر هیچکس پوشیده نیست. به کمک رندرها می توان یک اثر را قبل از ساخت با جزئیات مشاهده کرد. به عنوان مثال ، پس از طراحی ویلا ، قبل از شروع مراحل ساخت و اجرا ، می توان طرح سه بعدی آن را با استفاده از عکس یا انیمیشن بررسی کرد . و علاوه بر تجسم دقیق تر طرح نهایی ، بسیاری از کاربردها در زمینه های موضوعی مانند همانطور که ارائه و ارائه کار می تواند جذاب تر خردمندانه باشد.

ارائه نمای نزدیک از قسمتهای مختلف یک پروژه ساختمانی می تواند در نشان دادن میزان نور و محل قرارگیری سایه ها، متناسب سازی نیازهای ساختمان با نور و مطالعه رنگها یا شناسایی رنگهای پروژه موثر باشد. یکی از مهمترین کاربردهای ارائه در جامعه معماری، ارائه و ارائه ویژه و جذاب طرح ها و آثار آنها است. حتی بهترین معماران جهان برای نمایش بهترین کارهای خود از ابزار دیجیتال و نرم افزار معماری استفاده می کنند. این کار حرفه ای هر معمار است . در واقع نمایش های معماری سه بعدی بخشی از محتوای لوکس در زمینه گسترده معماری است.

افزایش سرعت رندر

هر چه تعداد اشیا، کارکترها، انیمت ها، تکتچرها (Textures) ، سیستم های ذره ای، مدل ها، نورپردازی ها، سایه ها، اجسام، دینامیک، مو، پارچه، لباس و … زیاد تر باشد  ، زمان می برد. یعنی می توان گفت که آنها ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و هرچه زمان کمتر باشد ، زمان کمتری خواهد داشت. علاوه بر این ، نرم افزار نمی تواند تأثیر سخت افزار مورد استفاده در سرعت ارائه را نادیده بگیرد.

هرچه سخت افزار قدرتمندتر باشد ، زمان کمتری می توانیم به رندرهای با کیفیت بالا دسترسی پیدا کنیم. قبل از یادگیری موتور رندر ، توصیه می کنیم بر یک نرم افزار مدل سازی مانند 3Ds Max ، Revit ، Rhino یا SketchUp تسلط داشته باشید . زیرا تنظیمات مربوط به بافت و مواد ، نور و سایه و غیره باید در یک محیط طراحی باشد. استقرار و تبدیل به 3D و از طرف دیگر ، بسیاری از موتورهای رندر اساساً به صورت پلاگین در دسترس هستند و در نرم افزار سه بعدی نصب می شوند.

نرم افزار رویت

نرم افزار مناسب برای ایجاد مدل های اطلاعاتی است که در پروژه های طراحی برای بهبود مدل سازی استفاده می شود. ویژگی ها و تنظیمات جدید در نرم افزار Revit استفاده از آن را در طرح ها و مدل های مختلف آسان می کند. نرم افزار Vision همچنین نرم افزاری کاربردی برای حوزه معماری است. ابزارها و توابع این نرم افزار به طور خاص برای کار با مدل سازی اطلاعات ساختمان توسعه یافته است. این عملکرد نرم افزار دید، ایجاد ساختارهای پیچیده را آسان می کند.

و آیا طراحی و مستندات را انجام می دهد . در مدت زمان کوتاه و با دقت بالا مدل های هوشمند ایجاد شده توسط نرم افزار تجسم شامل یک پروژه کلی هستند . و در یک پرونده پایگاه داده ذخیره می شوند.گزینه های بهینه سازی عملکرد در نرم افزار تجسم ،Revit  را کارآمدتر کرده است . زیرا Revit هنگام مدل سازی پروژه های بزرگ با تنظیمات جدید ، عملکرد خود را بهبود بخشیده است.

وی ری راینو

طراحان ، پس از تهیه و نهایی کردن ایده خود برای مطالعه نقشه توسط مهندسان اجرایی یا تحویل برخی از محصولات دیگر ، باید آن را به صورت تصویری و پس از ارائه و ارائه تحویل دهند . بنابراین باید به موتور رندر اعتماد کنند. و پلاگین vray نیز یکی از قدرتمندترین افزونه ها برای رندر است . روند تکمیل طرح های سه بعدی و تحویل محصول نهایی ، رندر نام دارد. ویژگی محبوبیت بیشتر نرم افزار Rhino سرعت بالا همراه با رندر سریع و با کیفیت بالا است . که باعث می شود راینو یکی از کمترین مشکلات در مقایسه با سایر برنامه ها باشد.

وی ری اسکچاپ

برنامه SketchUp یکی از کاربردی ترین نرم افزارها در طراحی سه بعدی است. ویژگی ها و قابلیت های این نرم افزار باعث شده است که بسیاری از کاربران SketchUp در زمینه های مختلفی مانند طراحی و ارائه ، طراحی داخلی ، استفاده صنعتی استفاده کنند. هنگام ارائه در Sketchup ، بسیاری از الگوها و ایده های مورد نیاز شما برای طراحی می تواند به طور مداوم باشد . به روز شده با در اتوکد طراحی ایجاد می تواند ایجاد شود. نرم افزار Sketchup یکی از مفیدترین نرم افزاری است که می توانید برای افزایش بهره وری خود بیاموزید.

بهترین محصولات آموزشی را می توانید در سایت مهندس نباتی جست و جو کنید . و بهترین پکیج های آموزشی را داشته باشید. این پکیج های آموزشی مهندس نباتی بسیار کامل وباکیفیت در اختیارتان قرار میگیرد. مهندس نباتی با ارائه بهترین آموزش ها می تواند کمک کند تا شما در کار های خود موفق شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *