مقالات آموزشی, مقالات آموزشی رویت

مدل سازی  اطلاعات ساختمان با نرم افزار Revit

مدل سازی اطلاعات ساختمان با نرم افزار Revit

مدل سازی اطلاعات ساختمان با نرم افزار Revit

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه های ساختمان سازی؛ می توانیم یکی از بهترین نرم افزار هایی که می تواند بسیار مناسب برای شما در زمینه های ساختمان سازی باشد، را معرفی کنیم. از نرم افزار REVIT در بیشتر کشورهای اروپایی استفاده می شود. این همچنین یک نرم افزار مبتنی بر BIM است . از همه مهمتر، بر خلاف هر نرم افزار سه بعدی، قابلیت مشاهده می تواند 5D باشد . و چقدر کار کردن همراه این نرم افزار برای شما راحت است. گفتیم که نرم افزار معمولاً سه بعدی است.

خوب است بدانید که دو بعد دیگر از نرم افزار Revit مدیریت زمان و مدیریت مالی است. گزینه های بهینه سازی محاسبه توان در این نرم افزار باعث کارآیی بیشتر Revit شده است. زیرا عملکرد Revit هنگام مدل سازی در پروژه های بزرگ با تنظیمات جدید افزایش یافته است. استفاده از نرم افزار REVIT در زمینه معماری بسیار مهم است و هنگام ایجاد پیش نویس و مستندات بهره وری را به حداکثر می رساند. علاوه بر این، استفاده از نرم افزار بینایی سرعت ساخت را تسریع می کند و در صورت ایجاد تغییرات، پروژه ها را سریعتر به روز می کند.

برای سفارش بهترین پک آموزشی تری دی مکس با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

از نرم افزار Revit در معماری برای تولید نقشه های دقیق ساخت در کمترین زمان ممکن استفاده می شود و استفاده از هماهنگی و ساخت در Revit امکان اجرای سریعتر ایده ها و افزایش سطح هماهنگی در روند پروژه را فراهم می کند. با نباتی همراه باشید برای آشنایی با یکی دیگر از نرم افزار های کاربردی.

در ابتدا شاید سوال پیش بیاید که Revit به چه معنی است؟  Revitبه معنای  دوباره زندگی بخشیدن می باشد. شاید برای شما سوال باشد چرا نامی با این معنی برای این نرم افزار انتخاب شده است؟ دلیل آن ساده است. اگر با این نرم افزار آشنا باشید ، متوجه خواهید شد. این نرم افزار در ایجاد و ساخت نقشه های ساختاری عملکرد بالایی دارد و به همین دلیل این نام انتخاب شده است. این نرم افزار برای رشته های عمران و تاسیسات بسیار می تواند کاربردی باشد.

خصوصیات نرم افزار Revit

1_اولین ویژگی برجسته این است که یادگیری آن برای کاربران آسان است.

2_این نرم افزار قادر است نقشه های دو بعدی و سه بعدی ساختمان را به طور همزمان ترسیم کند.

3_این نرم افزار می تواند برای شما این امکان را برای ارتباط با نرم افزار هایی همچون اتوکد و تری دی مکس را ایجاد کنند، در واقع دیگر نرم افزارهای معماری را نمی توان انکار کرد.

4_نرم افزار Revitقادر است افکت هایی مانند نور و سایه ها را اعمال کند.

5_علاوه بر ترسیم نقشه ساختمان ، نماها می توانند با بخش های سازه و تاسیسات ارتباط بگیرد.

6_دارا بودن قابلیت 4 بعدی BIM

7_قابلیت مدیریت مالی و هزینه تولید و مصرف در بازه زمانی

برای آموزش رایگان تری دی مکس از مقدماتی تا پیشرفته با ما در تماس باشید.

از Revit در چه مواردی استفاده می شود؟

از این نرم افزار می توانید در طراحی ساختمان و اجزا به صورت سه سه بعدی بهره ببرید همچنین برخی مدل های طراحی شده را با عناصر نقشه کشی دو بعدی تجزیه و تحلیل کنید. و با استفاده از نرم افزار Revit می توانید به پایگاه داده مدل ساختمانی جهت بدهید و به آن هم دست پیدا کنید.

ویژگی های نرم افزار REVIT

1_ پیش نمایش خانه در قالب مدلینگ

از نرم افزار REVITبرای طراحی مفهومی و مدل سازی پارامتریک استفاده می شود. برنامه ریزان معماری می توانند با استفاده از این نرم افزار پلان را بسیار سریع ترسیم کرده یا در طرح استاندارد ساختمان تغییراتی ایجاد کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهند تا بتوانند پیش نمایش خانه مورد نظر را نیز مشاهده کنند. تصاویر سه بعدی از طرح ها به طراحان این امکان را می دهد تا ایده های مختلف طراحی را آزمایش کنند و تصمیمات طراحی خود را از همان ابتدا تنظیم کنند.

2_ سرعت بیشتر در تغییرات طراحی و بدون نیاز به تکرار

در طی مراحل طراحی سازه و کف ساختمان ، مرتباً نیاز به تنظیمات وجود دارد. با استفاده از نرم افزار Revit ، طراحی و بازرسی شما سریعتر و با دقت بیشتری انجام می شود. نقشه ها، مقاطع، ارتفاعات و تمام اجزای ساختمان در یک نمای واحد. هنگامی که شما تغییری را در یک مدل ایجاد می کنید، نرم افزار به طور خودکار این تغییر را در اجزای دیگر اعمال می کند و کل ساختمان را تحت تغییراتی قرار می دهد.

برای مشاهده قیمت های ما به سایت نباتی به عنوان بهترین سایت آموزش تری مکس سری بزنید.

3_مرجعی برای کامپونت های ساختمان

این نرم افزار مانند پکیجی کامل از اجزای ساختاری پارامتریک در نرم افزار موجود است. بنابراین تغییر اجزای موجود آسان و بسیار سریع است. با ذخیره این تغییرات، می توان از پارامترهای تازه ایجاد شده در پروژه های دیگر استفاده کرد. هنگام برنامه ریزی یک پروژه جدید به عنوان یک معمار، می توانید از اشیا ذخیره شده به عنوان مرجع برای سازندگان استفاده کنید.

4- بالا بودن کیفیت در اسناد ساختمانی

قابلیت های پیشرفته مدل سازی Revit ، طراحان و مدلسازان را قادر می سازد تا به راحتی مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و در مراحل اولیه برطرف کنند ، در نتیجه اسنادی با کیفیت بالا و بدون خطا ارائه می شود.

5- ارزیابی دقیق پروژه و هزینه ها

استفاده از نرم افزار مدل سازی اطلاعات مانند Revit که تولید خودکار برآورد هزینه و اندازه است، یک مزیت مهم دارد. این مزیت به پیمانکاران و کارفرمایان کمک می کند بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه خود را مقایسه کنند.

5- هماهنگی بهبود یافته

نرم افزار Revit قادر خواهد بود طراحی، مدل سازی، ساختار و مدیریت را از هم جدا کند. این ویژگی باعث می شود دست اندرکاران پروژه از مسئولیت خود آگاه شوند و در عین حال هماهنگی بین آنها را بهبود می بخشد. شما درک کاملی از پروژه پیدا می کنید که باعث از بین رفتن خطرات می شود.

برای سفارش بهترین دی وی دی آموزشی تری دی مکس با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

6- انعطاف پذیری در این نرم افزار

برخلاف اتوکد، Revit اجازه می دهد تا تمام داده های پروژه در یک فایل پروژه ذخیره شوند. این ویژگی جالب به بسیاری از کاربران امکان می دهد روی یک پروژه کار کنند و هر بار پس انداز می کنید تغییرات ثبت می شوند و می توانید از فایل های رویت،ورودی، خروجی هایی با پسوند های DWG, DXF DGN,PDF,JPEG داشته باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *