مقالات آموزشی تری دی مکس, مقالات آموزشی وی ری

تفاوت وی ری و تری دی مکس در چیست؟

تفاوت وی ری و تری دی مکس

تفاوت وی ری و تری دی مکس در چیست؟ خب احتمالا با شرکت معروف اتودسک آشنا هستید. شرکتی که کارش ساخت نرم افزارهای پیشرفته برای رشته های مختلف مهندسی است.

تقریبا همه نرم افزارهایش در رشته های مخصوص به خودشان، حرف اول را می زنند. یکی از نرم افزارهای تولیدی این شرکت Autodesk 3dsmax (نام قبلی ۳ds studio max) نام دارد. نرم افزاری مخصوص به شبیه سازی. به طور خلاصه بگوییم، تری دی مکس، نرم افزاری حرفه ای است مخصوص مدل کردن (سه بعدی سازی)، ساخت انیمیشن، بازی و عکس.

تفاوت وی ری و تری دی مکس

تری دی مکس، برای ساخت بازی یا انیمیشن یا هر عکسی، در هر زمینه ای قوی است بجز بحث نورپردازی صحنه ها (هم سرعتش و هم کیفیت پایین نورش باعث می شود که عکس ها یا انیمیشن های تولیدی، به واقعیت آنچنان نزدیک نباشند).

برای جبران این ضعف، یک نرم افزار تکمیلی (وی ری-Vray) برای آن طراحی شده است که بعد از نصب کردن تری دی مکس، روی تری دی مکس نصب می شود (به نرم افزار اصلی الحاق می شود، به این گونه نرم افزارهای الحاقی که توانایی های جدیدی به نرم افزار اصلی می دهند، پلاگین می گویند یا همان افزونه).

 

اگر کار شما مربوط به آموزش تری دی مکس در معماری توصیه ما به شما این است که حتما وی ری را فرا بگیرید، زیرا اکثر شرکت ها و معماران مهم با توجه به قدرت وی ری از این نرم افزار برای ارائه کار استفاده می کنند ، شاید به این دلیل که تنظیمات آن راحت تر از منتال ری باشد و از قدرت فوقالعادهای نیز برخوردار است تا حدی که شاید تشخیص یک صحنه که با وی ری رندر گرفته شده باشد با یک صحنه واقعی بسیار سخت باشد.

پس وی ری یک نرم افزار جانبی (پلاگین) برای تری دی مکس است که ضعف در کیفیت و سرعت نورپردازی نرم افزار را تقویت می کند.

تری دی مکس امکان نشان دادن استعداد شما را دارد به این صورت که ایده ی خود را مدل سازی می کنید مثلاً یک خودرو ! یا نه ! ممکن است ایده شما یک وسیله باشد که طرز کار آن مد نظر شما باشد که در این صورت می توانید یک انیمیشن از آن بسازید! همچنین از کاربردها دیگر نرم افزار های سه بعدی می توان به استفاده آن در صنعت رو به رشد گیم و بازی سازی اشاره کرد. در واقع به کمک ۳dsmax محیط بازی و شخصیت های بازی ها را طراحی می کنند.

کاربرد نرم افزارها 

یکی دیگز از کاربردهای این نرم افزار استفاده در جلوه های ویژه سینمایی می باشد جلوه های ویژه تری دی مکس این امکان را به این نرم افزار داده است تا در خیلی از پروژهای سینمایی و فیلم های مشهوری که شما نام آنرا حتما شنیده اید استفاده شود فیلم های مشهوری مانند : آواتار ، ۲۰۱۲ ، ترانسفورمر (تبدیل شوندگان) ، مرد عنکبوتی ، مقصد نهایی و …. اما مهمترین کار تری دی مکس استفاده ی آن در زمینه پویا نمایی یا انیمیشن است که با کمک آن جدیدترین انیمیشن ها ساخته می شوند و مبحثی مفصل دارد. مدت زمان یادگیری تری دی مکس و وی ری چقدر است؟

دقت کنید که این موضوع بستگی به عوامل مختلفی همچون سابقه آشنایی با فن طراحی، آشنایی قبلی با نرم افزار های سه بعدی سازی، پشتکار و علاقه شما دارد. اما تجربه چند ساله بنده در زمینه آموزش تری دی مکس می گویدکه:

 

اگر هیچ سابقه قبلی در رابطه با رشته های طراحی ندارید و هیچ نرم افزار سه بعدی سازی دیگری هم کار نکرده اید (مثل اتوکد یا اسکچاپ یا …) یادگیری سطح متوسط  تری دی مکس (در حد سه بعدی کردن یک ساختمان یا یک اتاق و وسایل داخل آن) حدود ۷ ماه (روزانه ۳ ساعت تمرین) و یادگیری وی ری هم بصورت جداگانه سه ماه زمان نیاز دارد.

اگر قبلا با نرم افزارهای مشابه مثل اتوکد کار کرده باشید و در حال تحصیل در یکی ازرشته های طراحی هستید یادگیری متوسط تری دی مکس حدود ۴ ماه (روزانه سه ساعت تمرین) و وی ری حدود ۵۰ روز زمان خواهد برد. تفاوت وی ری و تری دی مکس

 اما چرا وی ری؟

در وب سایت مهندس نباتی این نرم افزار را به کمک مقالات آموزشی و بهترین پکیج­های آموزشی (بدون نیاز به کلاس!) به شما آموزش می دهیم. از بخش آموزش تری دی مکس شروع کنید. تفاوت وی ری و تری دی مکس

اگر کار شما مربوط به اگر کار شما مربوط به آموزش تری دی مکس در معماری توصیه ما به شما این است که حتما وی ری را فرا بگیرید، زیرا اکثر شرکت ها و معماران مهم با توجه به قدرت وی ری  از این نرم افزار برای ارائه کار استفاده می کنند ، شاید به این دلیل که تنظیمات آن راحت تر از منتال ری باشد و از قدرت فوقالعادهای نیز برخوردار است تا حدی که شاید تشخیص یک صحنه که با وی ری رندر گرفته شده باشد با یک صحنه واقعی بسیار سخت باشد.

توصیه ما به شما این است که حتما وی ری را فرا بگیرید، زیرا اکثر شرکت ها و معماران مهم با توجه به قدرت وی ری  از این نرم افزار برای ارائه کار استفاده می کنند ، شاید به این دلیل که تنظیمات آن راحت تر از منتال ری باشد و از قدرت فوقالعادهای نیز برخوردار است تا حدی که شاید تشخیص یک صحنه که با وی ری رندر گرفته شده باشد با یک صحنه واقعی بسیار سخت باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *