مقالات آموزشی

بازار کار نرم افزار وی ری چگونه است؟

بازار کار نرم افزار وی ری 1

بازار کار نرم افزار وی ری چگونه است؟ میتوان گفت یکی از اساسی ترین معیارهای انتخاب یک حرفه و یک رشته مربوط به بازار کار و در آمد ان است که حائز اهمیت بودن ان بر هیچ یک پوشیده نیست.

امروز در خدمت شما هستم تا در مورد بازار کار یکی از مهمترین حرفه های مدل سازی و طراحی سه بعدی یعنی کار با نرم افزار وی ری را برای شما شرح دهیم و تمام چیزی را که نیاز به دانستن آن دارید در اختیارتان بگذاریم.

بنابراین توصیه میکنیم با سایت مهندس نباتی بیشتر همراه باشید! اما قبل از اینکه به سراغ بازار کار بزنیم تعریف مختصری از این نرم افزار برایتان بازگو میکنیم تا کسانی هم که آشنایی کمی با این برنامه دارند بر اطلاعاتشان افزوده گردد.

وی ری یک نرم‌افزار پلاگین (افزونه) میباشد. یعنی روی نرم‌افزارهای طراحی دیگر مانند تر دی مکس سوار شده و ایرادات آنها را جبران می‌کند. این پلاگین در سرتاسر دنیا بین طراحان و معماران محبوبیت زیادی دارد و نتیجۀ نهایی کار آنها را وارد مرحلۀ جدید و بسیار باورپذیری می‌کند؛

تا جایی که گاهی برای تشخیص عکس واقعی یا طراحی بودن یک تصویر که با وی ری رندر گرفته شده باشد، باید دقت زیادی به خرج بدهید.

در دنیای طراحی دیجیتال ، رندر گرفتن حیاتی و بسیار مهم محسوب میشود بطوریکه یک رندر فوق العاده، تاثیر زیادی را برای پسندیده شدن کارهای انجام گرفته توسط کارفرما خواهد داشت.

نرم افزار وی ری (v-RAY)

به طور کلی به پروسه‌ی تولید یک تصویر یا خروجی گرفتن به صورت یک ویدیو از یک نرم افزار سه بعدی، عملیات رندرینگ (Rendering) گفته شده که توسط موتور رندرها انجام می شود. معمولاً رندرینگ، آخرین مرحله در عملیات ساخت یک صحنه ی سه بعدی است مگر این که بخواهید بر روی رندرهای خود، پست پروداکشن انجام دهید یا به عبارتی با نرم افزارهای ادیت، آن ها را ویرایش کنید.

مشتریان دوست دارند ظریف ترین و با دقت ترین نوع ارائه کار را برای کاری که سفارش داده اند را ببینند . تا به نسبت آن قراداد ببندند. بنابراین یک رندر ضعیف، می تواند بسیار مخرب باشد و علی رغم زحمتی که برای

مدل سازی آن کار در تری دی مکس یا نرم افزارهای دیگر کشیده اید ، باعث از دست رفتن کار ، قرارداد ، یا حتی عدم اعتماد کامل مشتری به شما شود .

رندر بد،  تمام زیبایی طراحی شما را از بین می برد ، طراحی که بعدا هم به عنوان نمونه کار در جهت گرفتن کارهای بیشتر ازش استفاده خواهد شد.

در سال های اخیر، آموزش وی ری برای رندرهای زیباتر برای معماران به یک امر واجب تبدیل شده است. در میان بسیاری از صنایع برای خلق مدل های واقعی، از V-Ray استفاده میکنند.

هر کسی که بازی های ویدئویی Halo را بازی کرده باشد یا قسمتی از سریال  Game of thronesرا دیده باشد، متوجه خواهد شد که با وی ری چه کارهایی میتوان انجام داد.

این امر، V-Ray را به صنعتی استاندارد در مدلسازی سه بعدی تبدیل کرده است. شاید شما در اینجا از ده دلیل برای اینکه وی ری برای مدلسازی معماری ایده آل است، حیرت زده شوید.

اما بازار کار اینگونه نرم افزار ها به چه شکلیست؟

اولین نکته درباره بازار شبیه سازی و رندرینگ این است که این حوزه فقط به شبیه سازی معماری محدود نمی شود. مدلسازی و رندرینگ تبلیغاتی (مثلاً رندر گوشی آیفون)، رندرهای استودیویی (مثلاً رندر طلا و جواهر)، تولید و ساخت بازی، مدلسازی و رندرینگ در حوزه طراحی لباس و … هم از حوزه های پردرآمد و پولساز در این صنعت هستند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سلطه ی نرم افزار در تمامی حوزه ها از جمله معماری، عملاً مدلسازی، رندرینگ و در کل ارائه دیجیتال معماری به یک جزء جداناشدنی از فرآیندهایی تبدیل شده که در یک دفتر معماری وجود دارد.

کارفرماها عادت کرده اند (و البته تمایل دارند) که طرح شان را قبل از اجرا به صورت سه بعدی ببینند.

پیمانکاران، طراحان و شرکت های مشاور ترجیح میدهند ایده های خود را قبل از اجرا به صورت سه بعدی به کارفرما ارائه کنند تا هم اعتماد آن ها را جلب کرده و هم خودشان از جزییات دقیق پروژه به صورت سه بعدی آگاه باشند.

از طرفی این حوزه به دلیل این که قابلیت انجام به صورت دورکاری یا فریلنسری را دارد، نیاز به هزینه ی اولیه زیادی برای علاقه مندان یا فریلنسرها ندارد و بنابراین در کل می توان آینده ی بسیار روشنی را برای این حوزه ی کاری در نظر گرفت. شاید تصور کنید یاد گرفتن وی ری و کسب مهارت کار با آن مشکل است.

البته این موضوع پیچیدگی‌هایی دارد. اما دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی و حتی فیلم‌های آموزشی وی ری به وفور و سهولت پیدا می‌شود. وی ری کار طراحی را چنان جذاب می‌کند که ناخودآگاه اشتیاق شخص برای امتحان دستورات مختلف آن بیشتر می‌شود و به همین دلیل، یادگیری آن اصلاً خسته‌کننده نیست.

کار در صنعت طراحی سه بعدی

شما برای کسب درآمد از طریق طراحی سه بعدی میتوانید بصورت تمام وقت در شرکت های مختلفی مانند دفاتر فنی و مهندسی معماری، شرکت های انیمیشن سازی و بازی سازی، شرکت های تبلیغاتی، جواهر سازی ها، مجسمه سازی ها و… مشغول به کار شوید.

همچنین شما میتوانید به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شوید. کارهای فریلنسری یا همان پروژه ای در حال حاضر یکی از کارهای پرطرفدار بخصوص برای طراحان سه بعدی میباشد که شما میتوانید مشتری های خودتان را از طریق شبکه های مجازی و یا سایت های فریلنسری مانند پونیشا پیدا کنید.

راه هایی وجود دارد که ما میتوانیم از طریق آنها برای خودمان جریان درآمدی داشته باشیم به گونه ای که این جریان درآمدی برای همیشه تداوم داشته باشد

یکی از کارهای خیلی خوبی که میشود انجام داد این است که ما بتوانیم روی پروژه های شخصیمان کار کنیم و از آن پروژه های شخصیمان هم کسب درآمد کنیم.

 

https://www.easyrender.com/c/3d-rendering

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *