مقالات آموزشی

وی ری چیست؟ هر آنچه در مورد وی ری باید بدانید

وی ری چیست؟ 1

وی ری چیست؟  امروز در کنار شما هستیم تا نرم افزار رندرگیری خاص یعنی وی ری و هر آنچه که در مورد واین نرم افزار باید بدانید را بازگو کنیم ، بنابراین با ما همراه باشید. اما…..!

وی ری چیست؟

وی ری محصول شرکت CHAOS GROUP است و در سال 1997 برای اولین بار وارد بازار شد. این پلاگین ساخت کشور بلغارستان است و به صورت جدا گانه بروی نرم افزار های سه بعدی مانند 3DMAX ، MAYA و چند نرم افزار دیگر نصب میشود البته نرم افزار های زیادی هم هستند که قابلیت رندر گیری دارند اما قابلیت نصب پلاگین ندارند مانند AUTOCAD ، ARSHICAD و چند نرم افزار دیگر نیز میباشند.

قبل از شروع هر نرم افزاری ابتدا باید با اصول و کلیات اولیه وی ری آشنایی داشته باشیم سوالات متداول در ذهن هر شهر ایجاد شود.

بع عبارت دیگر وی ری یک موتور قدرتمند می‌باشد و توسط برنامه نویسی هایی به نام‌های ولادیمیر به طور رسمی در سال ۲۰۰۱ سری آزمایشی آن همزمان با تاسیس شرکت کاغذ کار خود را آغاز کرد ممکن است بعضی از افراد در مفهوم چند روز بعد چهار سر در گم می‌شود به همین دلیل برای آشنایی بیشتر این افراد به توضیح این مفاهیم می‌پردازیم

رندرینگ پروسه ای که در آن محاسبه کامپیوتر برای گرفتن تصویر از یک برنامه سه بعدی انجام می‌گیرد به طور ساده تصویر مساوی رندر

این جای یک برنامه و یا پلاگینی می‌باشد که می‌تواند در داخل برنامه های سه بعدی به منظور انجام این محاسبات کامپیوتری نصب شود.

هدف از وی ری؟

همان گونه که ذکر شد، VRAY یک پلاگین رندر است. هدف پلاگین ها ، گسترش امکانات و قابلیت های برنامه ی میزبان است. هدف اصلی VRAY ایجاد تصاویری واقعی و همچنین افزایش سرعت رندر است.

این پلاگین قابلیت کار در برنامه های تری دی مکس، مایا، راینوسورس ۳D، اسکچ آپ، سافت ایمیج، بلندر را داراست. این مطلب در رابطه با کار با VRAY در تری دی مکس نوشته شده اما کلیت کار در برنامه های دیگر نیز مشابه همین است.

هستند. بیشتر ویژگی های مورد نیاز وی ری از طریق منوی رندر که با زدن F10 باز می شود، در دسترس اما ویژگی های دیگر آن نیز در سرتاسر برنامه پراکنده هستند.

یکپارچه بودن وی ری:

وی ری همچنین یک افزونه یکپارچه می باشد که با بسیاری از نرم افزار ها سازگار است،

این افزونه قابلیت ادغام با انواع برنامه های مدل سازی سه بعدی را دارا می باشد.

به همین دلیل می توان فایل های ایجاد شده توسط افزونه وی ری را توسط نرم افزارهایی نظیر تری دی مکس، راینو و اسکچاپ مورد ویرایش و طراحی قرار داد.

وی ری به عنوان یک افزونه قابل ادغام در معماری نیز کاربرد دارد و می توان از ویژگی های منحصر به فرد آن در معماری نیز بهره مند شد.

ابزارهای متنوع وی ری :

Vray یک افزونه کاربردی همراه با ابزارهای گوناگون ومتنوع می باشد که سبب گردیده بسیاری از افراد بتوانند به آسانی با این افزونه کار کنند و به کسب تجربه بپردازند.

با استفاده از ابزارها و گزینه های متنوع موجود در این افزونه می توان تنظیمات مربوط به دوربین، نقشه ها و منبع نور و هم چنین عمق میدان را به آسانی انجام داد.

در واقع این افزونه با ارائه ابزارهای مناسب در زمینه طراحی، سبب ایجاد سهولت بیشتر در پروژه های معماری گردیده است.

فراوانی گزینه ها و تنظیمات موجود در افزونه وی ری و همچنین وجود کتابخانه های گوناگون در این افزونه، استفاده از آن را در موارد گوناگونی نظیر معماری و به ویژه در طراحی ها و صنعت گسترش داده است.

استفاده از وی ری در معماری و طراحی مناسب می باشد که با استفاده از آن می توان خلاقیت ها و مهارت های خود را در زمینه های گوناگون به رشد و شکوفایی رساند.

افزونه وی ری دارای انعطاف پذیری زیادی می باشد و طراحان و معماران می توانند با استفاده از این افزونه، تنظیمات رندر را به انجام برسانند.

ایجاد تجسم واقعی با Vray :

کیفیت محصول نهایی ایجاد شده توسط Vray بسیار بالاست و با استفاده از آن

می توان طراحی های بسیار دقیق و هوشمندانه ای را پیاده سازی نمود.

استفاده از آن به خصوص در معماری سبب ایجاد طراحی های واقع گرایانه تر می گردد و شما می توانید تجسمی از فضای واقعی را برای مشتری ایجاد نمایید.

با این کار می توانید یک طراحی مشتری پسند و بسیار زیبا را تهیه نمایید و نظر مشتریان را نسبت به آن جلب نمایید.

وی ری همچنین سبب توزیع نور به گونه ای مناسب می گردد و با استفاده از آن می توان به آسانی شبیه سازی های بازتاب و شکست نور در نقشه ها را انجام داد.

نمایش صحیح و با کیفیت نور و سایه در افزونه وی ری سبب اجرای طراحی های بسیار ایده آل در معماری گردیده است و و با استفاده از آن می توان نور و سایه را در طراحی های مختلف به خوبی مشخص نمود.

سخن آخر وی ری چیست؟

اگر هدف شما این است که مشتریان خود را در فضاهای طراحی شده در سبک قانع کننده قرار دهید، VRay بهترین انتخاب برای شما می باشد.

در عرصه رقابت برای طرح های مختلف و متنوع ارائه شده، کیفیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد . وی ری یک افزونه مناسب برای ایجاد طرح هایی با قدرت تجسم واقعی می باشد. فراوانی گزینه ها و تنظیمات، کتابخانه های گسترده و رابط کاربری منحصر به فرد در افزونه وی ری یکی از ویژگی های منحصر به فرد این افزونه می باشد که سبب ایجاد طرح های بهینه در معماری می گردد.

تمامی شرکت های سازنده ی ابجکت ، متریال ،نور های IES و نور های HDIR از وی ری تبعیت میکنند و محصولات خود را بر پاییه ان طراحی میکنند از این سوی اگر در پروژه ای از ابجکت های وی ری استفاده کنید دیگر حتما باید با متور رندر گیری ویری رندر بگیرید در غیر این صورت متریال نشان داده نمیشود و کیفیت خوروج اگر با موتور رندر گیری دیگر باشد پایین می آید اگر بدون پلاگین رندر گیری شود که کیفیت بسیار پایین خواهد بود.

امیدواریم توانسته باشیم مبحث وی ری چیست را به خوبی برای شما عزیزان شفاف سازی کرده باشیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *