مقالات آموزشی

فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس چگونه است؟

فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس

فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس چگونه است؟ همیشه نگهداری فایل های تولید شده در نرم افزار تری دی مکس نیازمند حجم بالایی از فضای هارد شما خواهد بود. تفاوتی ندارد که شما از کرونا یا وی ری برای گرفتن رندرهای خود استفاده میکنید.

برای مثال ممکن است برای یک پروژه در مراحل مختلف مدل سازی و رندرینگ ده‌ها فایل با پسوند مکس تولید کرده باشید. معمولا این فایل ها بسیار حجیم هستند و حتی گاهی چندین گیگابایت حجم دارند، بنابراین با یک حساب سر انگشتی اگر در سال چندین پروژه انجام دهید فضای بسیار زیادی از هارد خود را باید به این فایل ها اختصاص دهید. بهترین کتاب آموزش تری دی مکس

بررسی الگوریتم های مختلف

پس فشرده سازی این فایل ها می تواند کمک بسیار زیادی به حفظ حجم هارد دیسک شما و در نهایت کاهش هزینه های نگهداری این فایل ها و خرید هارد دیسک های بیشتر کند.
در این مطلب می خواهیم چگونگی فشرده سازی حداکثری این نوع فایل ها را بررسی کنیم و نرم افزارهای مختلف فشرده ساز را برای این منظور مقایسه کنیم. فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس

راه های مختلفی برای فشرده سازی در دنیای کامپیوتر وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و هر کدام با توجه به الگوریتم های مختلفی که پشتیبانی می کنند. فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس

برای فایل های مختلف نتایج مختلفی را ارائه می کنند و نمی توان گفت یک نرم افزار برای همه فایل ها بهترین گزینه فشرده ساز است.

راز فشرده سازی نود درصدی حجم فایل های نرم افزار تری دی اس مکس:

در این بین نرم افزارهای مختلفی در بین کاربران مطرح هستند که از جمله آن ها می توان به:
7Zip-WinRAR، BandiZIP، PeaZIP
و فشرده ساز موجود در خود ویندوز اشاره کرد. فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس
اما شاید معروف ترین آن ها وین رار باشد که بیشترین تعداد کاربر را در سال های اخیر داشته چرا که به طور کلی قابلیت های قابل قبولی به همراه فشرده سازی بسیار مناسبی را ارائه می کند.
اما بر خلاف تصور عمومی این نرم افزار بهترین فشرده ساز برای فایل های مکس نیست و شاید حتی بتوان گفت الگوریتم رار برای فشرده سازی این نوع فایل ها کارایی لازم را ندارد و بهینه نیست.
برای بررسی الگوریتم های مختلف در نرم افزارهای مختلف تستی بر روی یک فایل بسیار حجیم مکس انجام دادم که

نتایج قابل توجهی داشت.

مشخصات تست فشرده سازی:

راز فشرده سازی نود درصدی حجم فایل های نرم افزار تری دی اس مکس:
فایل مکس با حجم 4254220 کیلو بایت کمی بیش از چهار گیگا بایت در این فشرده سازی استفاده شده است.

زمان ها بر اساس ثاینه و توسط نرم افزار کورنومتر محاسبه شده اند.
سیستم مورد استفاده در این تست 32 گیگا بایت رم داشته است و سی پی یو آن intel i7-5960x
بوده است. فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس
نکته: در بررسی های انجام شده بر روی فایل های با حجم های مختلف نشان داد که ترتیب نتایج این جدول تقریبا به صورت همیشگی به همین ترتیب است.

اما میزان فشرده سازی بسته به فایل ممکن است متغیر باشد.

روند تست فشرده سازی

نکته: در نرم افزارهای مورد استفاده در این تست الگوریتم های بسیار بیشتری هم در دسترس هستند. اما در این مطلب به دلیل فشرده سازی کمتر یا زمان بسیار غیر معقول فشرده سازی در این جدول ارائه نشده اند.

و یا به دلیل مشابهت با الگوریتم در نرم افزار دیگر از نظر میزان فشرده سازی یا حجم فشرده سازی از ذکر مجدد آن ها خودداری شده است.

آموزش کاهش حجم و افزایش سرعت فایل تری دی مکس:

قبل از اینکه به بررسی موضوع آموزش کاهش حجم و افزایش سرعت فایل در تری دی مکس بپردازیم به بررسی این می پردازیم که چرا بهتر است حجم فایل ها در تری دی مکس کمتر باشد ؟

به عنوان یک کاربر نرم افزار تری دی مکس ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام کار با پروژه های بزرگ که ابزار هایی با حجم بالا در آن بکار گرفته شده باشد.

سیستم شما با کندی مواجه شود و سرعت کارکرد شما پایین بیاید که دلیل این اتفاق این است که فضای زیادی از رم اشغال میشود و ترافیک اطلاعات بالا میرود همین دلیل موجب نشود تا انجام کار ها توسط سیستم به کندی صورت گیرد. فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس

از این رو در این مقاله برای جلوگیری از این مشکل به معرفی راه هایی برای کاهش حجم فایل ها در تری دی مکس و بالا بردن سرعت تری دی مکس می پردازیم. بهترین دی وی دی آموزش تری دی مکس

استفاده از ویرایشگر یا مدیفایر

در بسیاری از موارد وقتی میخواهیم یک حجم سه بعدی را با استفاده از پولی یا مش سه بعدی کنیم باید سطوح زیادی ایجاد کنیم.

که ممکن است این افزایش سطوح بیش از حد باشد و سطوح زیادی ایجاد شود که این مورد در مواردی که فایل مورد نظر دارای تعداد احجام بالا باشد.

باعث افزایش حجم بیش از حد میشود از این رو برای کاهش سطوح حجم و یا تنظیم سطوح حجم فایل باید ابزاری وجود داشته باشد که این ابزار همان مدیفایر در تری دی مکس یا اوپتیمایز در تری دی مکس است .

پس با استفاده از مدیفایر میتوان به کاهش حجم سطوح و در نتیجه کاهش حجم فایل ها در تری دی مکس پرداخت که این مورد خود بخود نیز موجب بالا رفتن سرعت تری دی مکس می شود. بهترین پکیج آموزش تری دی مکس 

ایمپورت کردن برخی از فایل ها بصورت ایکس رف:

وارد کردن فایل بصورت ایکس رف در تری دی مکس مخصوصا بخش هایی که سنگین است میتواند تا حد زیادی باعث کاهش حجم و افزایش سرعت شود زیرا بخش های ایکس رف در تری دی مکس دارای حجم نبوده و از منبع خود خوانده میشوند. فشرده کردن فایل خروجی در تری دی مکس  بهترین پک آموزش تری دی مکس

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *