مقالات آموزشی

معرفی بهترین دانشگاه های معماری کانادا

دانشگاه های معماری کانادا

معرفی بهترین دانشگاه های معماری کانادا ….دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته معماری در کانادا هستند ، قطعا نسبت به این موضوع آگاه هستند که معماری یک رشته ی در حال رشد است و دارای چشم اندازهای شغلی زیادی در کانادا و جهان می باشد.

کانادا به دلیل فرصت های شغلی ایده آلی که در رشته ی معماری ارائه می دهد، در حال تبدیل شدن به یک منطقه محبوب مطالعاتی می باشد.

علاقمندان زیادی از سرتاسر دنیا مایل به تحصیل در این رشته ی پر طرفدار هستند. بنابراین پیش از هر اقدامی بایستی اطلاعات کامل در ارتباط با بهترین دانشگاه های معماری در کانادا به دست آورد.

نمونه ای از بهترین دانشگاه های معماری کانادا عبارتند از دانشگاه بریتیش کلمبیا، مک گیل، دانشگاه کلگری، دانشگاه مک مستر، دانشگاه یورک و دانشگاه دال هوزی. طیف گسترده ای از تخصص های بالقوه جهت فعالیت در حوزه ی معماری در کانادا وجود دارد. همچنین هزینه ی تحصیل در رشته معماری در کانادا را می توان به طور متوسط ​​حدود 14252 دلار تخمین زد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در ونکوور، برنامه های آموزشی معماری را در دو سطح تحصیلات تکمیلی و کارشناسی به دانشجویان ارائه می دهد.

سیستم رتبه بندی دانشگاه های QS World، دانشگاه بریتیش کلمبیا را در فهرست دانشگاه های معماری کانادا، به عنوان دانشگاه شماره یک قرار داده است.

بنابراین اگر به دنبال دانشگاهی تراز اول در کانادا برای رشته ی معماری هستید، بدون شک دانشگاه بریتیش کلمبیا در صدر جدول قرار دارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سپتامبر 2020 اقدام به پذیرش دانشجو در رشته هایی همچون طراحی معماری، معماری منظر و شهرسازی نیز نموده است.

دانشگاه تورنتو

دانشکده معماری دانیلز در شهر زیبای تورنتو دومین دانشگاه معماری مشهور در میان دانشگاه های کانادا است. دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

طراحی شهری و معماری منظر نیز یکی از رشته هایی می باشند که در این دانشگاه در مقطع ارشد ارائه می شود.

تدریس قوی اساتید معماری و در بر گرفتن رویکردهای هنری لیبرال در قالب مفاهیم مورد آموزش، این دانشگاه را به یکی از محبوب ترین ها در مقطع کارشناسی معماری تبدیل کرده است.

بخش عمده ای از جذابیت رشته های معماری در دانشگاه تورنتو مربوط به زیبایی شهر تورنتو و مناطق اطراف آن می باشد. تورنتو یکی از مشهورترین شهرهای کانادا در زمینه معماری است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه های معماری کانادا معمولا در شهرهایی که به خاطر سازه های زیبا معروف هستند، طرفداران بیشتری دارند. مسلما این موضوع در مورد دانشگاه مک گیل، واقع در مونترال به خوبی هرچه تمام صدق می کند؛

شهری که به خاطر کلیساها و اقامتگاه های خیره کننده اش از آرت دکو گرفته تا معماری گوتیک به شهرت رسیده است.

در دانشکده معماری Peter Guo-Hua Fu دانشگاه مک گیل، مقاطع کارشناسی معماری، کارشناسی ارشد معماری و چند مورد از برنامه های تحقیقاتی پست دکترای معماری گنجانده شده است.

این دانشگاه همچنین به دلیل برنامه های کمک مالی جامعی که به دانشجویان معماری ارائه می دهد، شناخته شده است. دانشگاه های معماری کانادا

دانشگاه واترلو

در میان بهترین دانشگاه های معماری کانادا، دانشگاه واترلو از بابت ارائه ی برنامه های درسی سخت شهرت فراوانی دارد. نه تنها در زمینه ی پذیرش دانشجویان معماری، بلکه در زمینه ی فارغ التحصیلی آنان نیز دارای قوانین سختگیرانه ای می باشد.  از این رو فارغ التحصیلان کعماری دانشگاه واترلو عموما متخصصان برجسته ای هستند.

دانشکده معماری در این دانشگاه سالانه بین 450 تا 500 دانشجو می پذیرد. این دانشجویان تحت آموزش هایی دقیق قرار می گیرند  و همین امر باعث شده است تا دانشگاه واترلو به یکی از چالش بر انگیز ترین دانشگاه ها برای فارغ التحصیلی دانشجویان معماری تبدیل شود. مقطع کارشناسی و چندین گرایش در مقطع ارشد معماری در دانشگاه واترلو ارائه می شود.

دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون دوره های مختلفی از جمله مطالعات معماری و مهندسی حفاظت و پایداری معماری را ارائه می دهد. برنامه درسی قابل تحسین این دانشگاه به موقعیت عالی در رتبه جهانی کارلتون کمک کرده است.

این برنامه ها در واقع بخشی از دانشکده معماری و شهرسازی Azrieli هستند.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال در واقع اولین موسسه آموزشی فرانسوی زبان آمریکای شمالی است. این دانشگاه مدرک معماری را در دو مقطع ارائه می دهد.

این مقاطع لیسانس و فوق لیسانس هستند. همچنین دانشجویانی که دارای مدرک فوق لیسانس معماری هستند می توانند اقدام به دریافت دکترای معماری از این دانشگاه نمایند.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون نه تنها یکی از بهترین دانشگاه های معماری کانادا محسوب می شود ، بلکه یکی از بهترین دانشگاه های کانادا نیز می باشد.

رایرسون قلب تپنده ی تورنتو است. سطح دانش فارغ التحصیلان معماری دانشگاه رایسون در مقایسه با همتایان سایر موسسات و دانشگاه های کانادا بسیار بالاتر خواهد بود. دانشگاه های معماری کانادا

برنامه کارشناسی معماری این دانشگاه به دانشجویان معماری اجازه می دهد تا در سال چهارم خود سه تخصص را انتخاب کنند؛ معماری ، علوم ساختمان و مدیریت پروژه. دانشگاه رایرسون همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی را در زمینه معماری و علوم ساختمان ارائه می دهد.

دانشگاه کلگری

بهترین دانشگاه های معماری در کانادا فقط به سواحل شرقی و غربی محدود نمی شوند. دانشگاه کلگری نیز یکی از بهترین دانشکده های معماری کانادا است که در لیست ده مورد از بهترین دانشگاه های معماری کانادا قرار دارد.

برنامه های معماری آن از طریق دانشکده طراحی محیط اجرا می شود. برنامه کارشناسی ارشد معماری این دانشکده یک پروژه سه ساله است که بر طراحی و پایداری تمرکز دارد.

دانشگاه دال هوزی

دانشگاه دال هوزی در هالیفاکس به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های معماری در کانادا شناخته می شود. این دانشگاه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری را ارائه می دهد. این برنامه ها بخشی از مسیر سه بخشی دال هوزی برای معماران است.

این مسیر شامل تحصیل در یک موسسه دیگر و به دنبال آن لیسانس مطالعات طراحی محیط و کارشناسی ارشد معماری است.

نتیجه گیری

معماران در کانادا نیاز به گذراندن دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته معماری دارند. تکمیل این دوره ها معمولا 5 الی 7 سال به طول می انجامد.

دانشجویان بعد از گذراند این دوره بایستی یک دوره 3 ساله کارآموزی را طی کرده و در یک آزمون استاندارد شرکت کنند. مطالعات معماری در کانادا منجر به کسب جایگاهی همچون معمار، طراح شهری، معمار منظر یا مهندس سازه می شود.

به طور کلی، چشم انداز شغلی معماران در کانادا مثبت است. اگرچه بیشتر شهرهای کانادا فرصت های شغلی در بخش معماری را ارائه می دهند، اما به احتمال زیاد شما فرصت های بیشتری را در استان هایی همچون ساسکاچوان و آلبرتا پیدا خواهید کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *