مقالات آموزشی

معرفی پست پروداکشن

دانلود نرم افزار پست پروداکشن
معرفی پست پروداکشن

معرفی  پست پروداکشن

همانطور که می‌دانید, امروزه رندرهای معماری در ارائه پروژه بسیار مهم هستند, زیرا تاثیر قابل‌توجهی بر نشان دادن نقطه‌نظر معمار طراح و تقویت مشتری دارند.

این امر معماران و طراحان را هدایت می‌کند تا همیشه تلاش کنند که ارائه خود را واقعی‌تر و بهتر کنند.

پس از تکمیل مراحل مدل‌سازی و رندرینگ, استفاده از تکنیک پس پردازش نیز برای بهبود کیفیت ارائه بسیار مهم است. به ما ملحق شوید تا بفهمیم PostProduction چیست و چه تاثیری بر پروژه‌های معماری دارد.

پست پروداکشن یا پرداخت پس از ارایه برای بهبود حالت ارائه کلی توسط نرم‌افزار گرافیکی مثل فتوشاپ انجام می‌شود، به طوری که پس از ارائه توسط نرم‌افزار ساختمان حجم مختلف، از جمله ۳ D، Rhino، View، Sketchup حجم خام وارد نرم‌افزار فتوشاپ شده و فرآیند پرداخت شروع می‌شود.

 

از آنجا که فتوشاپ یک نرم‌افزار گرافیکی ۲ بعدی است، می‌توانید از بسیاری از موضوعات ۲ بعدی که در محیط اینترنت به نام ببرید استفاده کنید، یا می‌توانید از فرمت PNG نیز استفاده کنید. با پست پروداکشن در معماری، این استفاده محدود به موضوعات کاراکتر، درختان، آسمان، و غیره نیست و حتی نورپردازی زیبا می‌تواند ایجاد شود.تکنیک پرداخت دیگر استفاده از براش معماری است که خود را به شکل ابره‌ای مختلف یا فضاهای سبز مختلف و یا حتی پرندگان متفاوت نشان می‌دهند و یکی از قوی‌ترین روش‌ها برای ایجاد نور، استفاده از براش نور است.

استفاده از Adjustment یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک پروژه پست پروداکشن است، چون ما می‌توانیم تاریکی یا نور یا تنظیمات رنگ مختلف را به برنامه‌ها اعمال کنیم، که در سطح بالاتر می‌توانیم روز را به شب یا فضاهای نور مختلف تبدیل کنیم. برای ایجاد فصل‌های مختلف همانند شرایط بارانی و برفی، از مجموعه نقاط ذکر شده استفاده می‌کنیم، یعنی اشیا مناسب در فصل، براش مناسب، و تنظیمات مناسب برای آب و هوای مورد نظر.در سطوح بالاتر، و همچنین برای راحتی انتخاب‌های در فتوشاپ، ما می‌توانیم از مولفه‌های ترسیم V.Ray استفاده کنیم، که این کار را بسیار سریع‌تر می‌کند. به طور کلی، تولید پس از تولید بسیار طبیعی‌تر می‌سازد و همچنین زمان را صرفه‌جویی می‌کند و نیاز به گذراندن ساعات را حذف می‌کند.

پست پروداکشن در معماری

پست پروداکشن  در واقع مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که معماری را طبیعی‌تر می‌کند. بعد از ایجاد سه مدل سه‌بعدی و ارائه در نرم‌افزارهای مختلف از قبیل: ۳ Dsmax, lumion, Revit, Sketchup, VRay, و غیره, معماران می‌توانند تصویر ارائه‌شده را به نرم‌افزارهای مختلف مانند فتوشاپ منتقل کرده و مرحله بعد تولید را آغاز کنند.

در مرحله بعد از تولید, معماری وضوح, کیفیت, حالت روشنایی و حالت ارائه کلی را بهبود می‌بخشد. جالب است بدانید که پست پروداکشن  تنها برایمعماری نیست و در سایر کار های طراحی و هنری هنری مانند فیلم سازی, انیمیشن و غیره به کار می‌رود تا کیفیت کار را بهبود بخشد.

از آنجا که پست پروداکشن برای بهبود رندرینگ انجام می شود، شما آزاد هستید که تغییراتی ایجاد کنید که کیفیت رندر شما را افزایش داده و یک جو طبیعی در آن ایجاد کند.

از پست پروداکشن می‌توان برای ارایه یک صفحه زیبا استفاده کرد و در این مرحله دست شما برای استفاده از تکنیک‌های مختلف بسیار باز است.

به عنوان مثال، شما می‌توانید اشیا مختلفی مثل: انسان، درخت، آسمان، مبلمان، پرنده و … را ایجاد کنید تا کار طبیعی‌تر شود. به تصویر خام خود اضافه کنید.

پست پروداکشن در معماری

 علاوه بر این، شما می‌توانید از اشیا استفاده کنید و تصاویری را که در اینترنت موجود هستند را حذف کنید. این باعث می‌شود که توانایی‌ها و توانایی‌های این ساختار جذاب‌تر و برجسته شوند.

در اینجا برخی از کارهایی که می‌توانید با رندر خام خود در فرآیند بعد از تولید انجام دهید، آورده شده‌است:

پست پروداکشن
پست پروداکشن3
  • افزودن نور داخلی به سازه
  •  افزایش وضوح و کیفیت عکس
  • افزودن درختان، انسان‌ها، نیمکت‌ها و…
  • بافت شکاف را به چوب اضافه کنید
  • پر کردن موارد مورد نظر
  • تبدیل روز به شب و بر عکس
  • ایجاد یک حس فصل‌های مختلف در پروژه
  • تغییر مواد سفارشی
  • ایجاد حس برق در آب
  • اضافه کردن ابرها در آسمان
  • کاربرد پست پروداکشن در چیدمان

  • کاربرد پست پروداکشن در روشنایی

    نورپردازی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پست پروداکشن است. شما می‌توانید از گزینه تنظیم در نرم‌افزار Photoshop استفاده کنید تا بخش‌های مختلف ساختار را روشن کرده یا سایه‌ها را در آن ایجاد کنید. همچنین می‌توانید rendering خام را به روز و شب تبدیل کنید. کاربرد دیگر Adjustment این است که می‌توانید از براش های موجود برای نمایش و ارزیابی ساختار در فصل‌های مختلف استفاده کنید.

    نرم‌افزار Photoshop اغلب برای انجام فرآیند پست پروداکشن در معماری استفاده می‌شود. مهم نیست که پروژه در چه نرم افزاری انجام شده باشد. , شما می‌توانید آن را به فتوشاپ منتقل کرده و یا با تکنیک‌هایی همچون ایجاد نقاط دیوار, نقش رطوبت و غیره آن را به آن اضافه کنید. و مرا ببخش که زنده هستی. همانطور که می‌دانید, ترسیم نرم‌افزار همچنین توانایی اضافه کردن اشیا و غیره را دارد, اما اضافه کردن اشیا در آن‌ها زمان ترسیم را افزایش می‌دهد, فایل پروژه را زیاد می‌کند, بنابراین با استفاده از نرم‌افزار Photoshop علاوه بر عدم داشتن مشکلات ذکر شده نیز زمان را حفظ می‌کند.مزیت دیگر استفاده از فتوشاپ برای پست پروداکشن این است که شما می‌توانید به راحتی اشیا مختلف را جابجا کرده و هر زمان که می‌خواهید تغییرات خود را به روز رسانی کنید؛ در نهایت، باید بگوییم که دست شما در نرم‌افزار فتوشاپ بسیار بیشتر باز است تا پس از تولید آن را انجام دهید.

آیا انجام پست پروداکشن در معماری ضروری است؟

در پاسخ به این پرسش، باید بگوییم که اگر می‌خواهید یک ارائه با کیفیت به حضار ارائه دهید، فرآیند پست پروداکشن ضروری است. در پست پروداکشن شما با اضافه کردن اشیا و شخصیت‌ها، نورپردازی و تکنیک‌های مختلف، می‌توانید به حضار یک دیدگاه واقعی‌تر از پروژه نشان دهید؛ همچنین، با نشان دادن ساختار در ساعات و فصل‌های مختلف، شما می‌توانید تاثیر بهتری بر کارفرما داشته باشید. با دیدن نسخه‌های طبیعی ساختمان که باید ساخته شود، کارفرما می‌تواند قابلیت‌های پروژه را بهتر نشان دهد و به راحتی سرمایه‌گذاری کند.

بازار کار پست پروداکشن در ایران به چه صورت است؟

همانطور که ذکر شد پست پروداکشن ، سبب می شود تا پروژه طراحی شده زیبا تر و طبیعی تر باشد و باعث می شود تا طراحی انجام شده به حس پروژه پس از ایجاد نزدیک تر باشد. یک متخصص در زمینه معماری و شرکت‌های پیمانکاری و شرکت‌ها دارای تاثیر زیادی است. در حقیقت پست پروداکشن نیاز نهایی در هر پروژه به عنوان یک فرآیند پرداخت نهایی است. بنابراین یادگیری پست پروداکشن  بهشما موقعیت بالاتری در بازار کار نسبت به رقیب تان می‌دهد.

ویژگی های نرم افزار پست پروداکشن

برای انجام پست پروداکشن شما باید نرم‌افزار فتوشاپ را بر روی سیستم خود نصب کنید.پست پروداکشن فرایند تولید تصویر است.

به عنوان نمونه شما  می توانید خام ترین تصویرها را با آبجکت های با کیفیت به نام  cut out تبدیل کنید.

همچنین می‌توانید از یک تصویر با پسوند png استفاده کنید که پس‌زمینه ندارد.

 

با کمک براش ها  می‌توانید از ابرهای زیبا، پرندگان، دشت‌ها و نورپردازی قوی لذت ببرید.

یک فرمان خوب دیگر در فتوشاپ فرمان Adjustment است.این فرمان، تیرگی و روشنایی تصویر را تنظیم می‌کند.

پست پروداکشن کردن از نظر زمانی نسبت به رندرگیری 3dmax به صرفه تر است.لازم به ذکر است که پست پروداکشن در گذشته در میان طراحان، به خصوص معماران، محبوب بوده‌است.اما امروزه در تولید انیمیشن و حتی فیلم‌های هالیوودی از اپست پروداکشن استفاده می‌شود.

مزیت ها نرم افزار پست پروداکشن

برای ساخت بهتر و طبیعی‌تر انجام می‌شود، که در آن جلوه‌های ویژه، آثار گرافیکی، اشیا، روشنایی و کنترل رنگ انجام می‌شوند، پست پروداکشن نامیده می‌شود، که خروجی کار ما است. به زبان دیگر پست پروداکشن به معنی خروجی گرفتن و مرحله ی پس از تولید یک اثر است. چرا انجام پست پروداکشن اهمیت بالایی دارد؟ اهمیت پست پروداکشن به زبان ساده عبارت است از تمام کاری که برای نمایش خروجی انجام می‌شود را نمی‌توان به راحتی در محیط نرم‌افزار ۳ بعدی انجام داد. به همین دلیل، برای اضافه کردن یک شی یا شخصیت‌هایی مانند گیاهان، درختان و انسان‌ها در محیط یا فیلم و سپس کنترل رنگ و پس‌زمینه در محیط طراحی و ایجاد صحنه جذاب برای بیننده و همچنین افزایش سرعت مرحله تولید. ما به نرم افزار پست پروداکشن نیاز داریم.

پست پروداکشن این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید طرح نهایی ایجاد شده را به طرح اصلی شبیه تر کنید ، طرح را در نور های مختلف و زوایای مختلف برای کارفرما طراحی و اجرا کنید. این کار سبب می شود تا کیفیت کار شما بسیار بالا برود و از رقیبان پیشی بگیرید.

به بیان ساده تر و کلی پست پروداکشن یک نرم‌افزار نیست بلکه یک فرآیند برای نمایش بهتر کار و ارائه آن توسط نرم‌افزار مانند فتوشاپ برای تصاویر ثابت و افترافکت کامپوزیتها و پست پروداکشن بر روی فیلم ها انجام می پذیرد بیشتر با نرم‌افزار فتوشاپ در صنعت معماری کار می‌کنند. برخی از شرکت‌های معماری حتی یک رندر شخصی را برای انجام این کار جداگانه استخدام می‌کنند, به طوری که بعد از ارائه ۳ بعدی کار, خروجی برای کسی آشنا با نرم‌افزار Photoshop و توانایی انجام عملیات‌ پست پروداکشن را دارد ارسال می شود و این نشان دهنده ی این امر است که آشنایی با این کار سبب می شود تا شما متمایز از سایرین باشید.

شاید برای آن‌هایی که تازه با مفهوم پست پروداکشن آشنا شده اند پست پروداکشن تنها مرحله بعد از ارائه است و شما می‌توانید در هر نرم‌افزار ۳ بعدی که با آن کار می‌کنید و یا قصد داشته باشید که این کار را به راحتی انجام دهید و در نهایت باعث ایجاد تصاویر حرفه‌ای و اضافه کردن لکه‌ها و نقش پوسیدگی و رطوبت را بر روی چوب ایجاد کنید. و از گوشه‌های اتاق برای بهتر کردن کار استفاده کنید و کار را طبیعی‌تر کنید. بنابراین پست پروداکشن هیچ ربطی به کار با نرم‌افزار D Max3 – گوگل اسکچاپ (google sketchup)- رانیو(rhino)- تری دی کد (3D Cad) یا اتوکد سه‌بعدی و غیره ندارد.

این سوال ممکن است در ذهن برخی از دوستان بوجود آید که هیچ اجباری در انجام پست پروداکشن وجود ندارد و پست پروداکشن یک کار اضافی است و می توان با نرم‌افزار ۳ بعدی درختان، انسان‌ها و گیاهان را به طراحی رندر ایجاد شده اضافه کرد. در جواب این سوال باید گفت که از آنجا که قرار دادن هر یک از این اشیا در داخل صحنه، پروژه را سنگین می‌کند و از سوی دیگر کنترل و طبیعی نشان دادن آن‌ها بسیار دشوار است پست پروداکشن سبب زیبا تر نشان دادن کار می شود. . به همین دلیل، شرکت‌ها و افرادی که زمان کافی برای قرار دادن اجزا و اشیا در محیط ۳ بعدی ندارند، یا این سرعت سیستم آن‌ها را کاهش می‌دهد. این فرآیند به یک نرم‌افزار دیگر به تعویق می‌افتد، در نتیجه باعث کاهش رندر در همان زمان می‌شود، و از همه مهم‌تر، این است که می توان تمامی آبجکت‌ها و درخت‌ها یا بک‌گراند را به‌راحتی جابه‌جا و کنترل کرده یا حذف کرد، بنابراین در یک کلمه، با پست پروداکشن دست شما برای انجام کار باز است.

آموزش صفر تا صد پست پروداکشن

آموزش صفر تا صد پست پروداکشن

آیا پست پروداکشن در شیت بندی هم کاربرد دارد؟

در جواب به این سوال باید گفت که بله تمامی مراحلی را که با پست پروداکشن می توان آن ها را به انجام رساند امکان انجام بر روی رندر و هم شیت بندی را دارند. به عنوان نمونه برای درک بهتر, شما یک سایت برنامه معماری, به عنوان مثال, دانشکده هنر و معماری را طراحی کرده‌اید, و برای ایجاد فضای سبز, میزها, صندلی‌ها, و حتی افراد در چهره‌های مختلفی که در حال پیاده‌روی, صحبت کردن و نشستن هستند, آن‌ها را در محیط خود جای داده و ما را به راحتی در جعبه‌های گل, میزها و طرح‌های سایت قرار می‌دهیم. بنابراین شما تنها برای یک مدل ساده برای پروژه‌های خود وقت دارید و تمام کارها و جزئیات را در مرحله پست پروداکشن به انجام خواهید رساند.

انجام پست پروداکشن تا چه حد در کار مجاز است؟

در فتوشاپ شما هیچ محدودیتی در اضافه نمودن کاراکتر ها به کار ندارید و حتی می توانید یک نمونه ی کاملا خام و بدون هیچ متریالی را کامل کنید اما باید چند نکته ی مهم رام د نظر داشته باشید.سعی کنید تا حداقل 70 تا 80 درصد پروژه را در محیط سه بعدی انجام دهید و تنها برای اضافه کردن جزئیات از پست پروداکشن استفاده کنید مثل اضافه کردن آبجکت های مختلف و کنترل نور و رنگ.

 

 

پک‌های آموزشی پست پروداکشن

با توجه به اهمیت و کاربرد بالایی که پست پروداکشن در طراحی و ارائه رندر مناسب دارد یادگیری پست پروداکشن حرفه ای به شما کمک می کند تا یک پروژه درست و اصولی را به انجام برسانید و نقاط ضعف و قوت تان را شناسایی کنید. به علاوه شما می توانید یاد بگیرید که تا چه میزان از آبجکت ها و در چه زمانی از آن ها استفاده کنید.

پست پروداکشن در فتوشاپ

 برای انجام پست پروداکشن در پروژه‌های اجرایی, بهتر است ابتدا مدل و طراحی را در چند مرحله با کارفرما در نظر بگیرید تا به خلاصه‌ای از آنچه پروژه و حجم طراحی در پایان خواهد رسید دست پیدا کنید. در غیر این صورت, بعد از هر فرآیند پست پروداکشن, کارفرما با یک کلمه که از زاویه دیگری نشان می‌دهد یا کمی آن را تغییر می‌دهد, تمام تلاش شما برای انجام این کار بی‌فایده خواهد بود. پس اول برنامه را مشخص کنید. می توان از فتوشاپ برای انجام پست پروداکشن و اضافه کردن آبجکت ها استفاده کرد اما باید مهارت انجام آن را فراگیرید تا از آبجکت ها در رندر در جاهای مناسب و متناسب استفاده کنید.

مفهوم پست پروداکشن به معنی پرداخت برای تصویر بعد از ارائه است, که توسط نرم‌افزار گرافیکی مثل فتوشاپ انجام می‌شود.

در واقع، بعد از این که تصاویر توسط ۳ Dmax، sketchup وارد فتوشاپ می‌شوند، گام بعدی در این بخش شروع می‌شود. همانطور که می‌دانید، فتوشاپ یک نرم‌افزار دو بعدی است و می‌توانیم تعدادی از موضوعات دوبعدی را به این تصاویر اضافه کنیم و حتی آن‌ها را در فرمت png ذخیره کنیم. البته، این موضوعات تنها بر روی درخت و آسمان متمرکز نیستند، بلکه می‌توانیم روشنایی قوی در برنامه ایجاد کنیم.استفاده از براش های معماری به شکل ابرها، پرندگان یا فضای سبز می‌تواند به ایجاد تصاویر کمک کند. استفاده از فصل نیز می‌تواند به کاربر در نمایش تصاویر واقعی کمک کند. اگر می‌خواهید کار شما سریع‌تر انجام شود، می‌توانید از اجزا و قطعات مختلف استفاده کنید، که باعث می‌شود کار سریع‌تر انجام شود.در حقیقت، استفاده از پست پروداکشن به کاربر کمک می‌کند تا تصاویر ارائه‌شده طبیعی‌تر به نظر برسد و زمان خود را ذخیره کند. این کار نیاز به نرم‌افزاری پیچیده مانند ۳ DMax را حذف می‌کند.

آموزش پست پروداکشن در فتوشاپ

برای بسیاری از کاربران عزیز, این سوال ممکن است ایجاد شود که رندر چیست و  می‌خواهید تعریف آن را بدانید و یا حتی می‌خواهید تعریف کامل‌تری از آن داشته باشید. رندراین عبارت به معنی پرداخت برای صحنه‌ها و صحنه‌های بزرگ سه‌بعدی است. معمولاً مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا یک کاربر یک صحنه سه‌بعدی ایجاد کند. برای انجام این کار، آن‌ها باید اطلاعات کاملی در مورد اشیا و مدل‌سازی، نورپردازی، سایه و غیره داشته باشند و کامپیوتر باید قادر به پردازش این اطلاعات باشد. یک مساله مهم در ایجاد انیمیشن ۳ بعدی وجود دارد، و این است که اگر کاربر نمی‌تواند پیش‌بینی کند که انیمیشن چه زمانی ترک خواهد شد، استودیوی انیمیشن باید هزینه‌های زیادی را متحمل شود. در حقیقت زمان ایجاد یک تصویر زمان می‌برد. گاهی اوقات ممکن است ۲۰ ساعت طول بکشد تا برخی از فریم‌ها تک کاره شوند.

کاهش یا افزایش کاراکتر، پویانمایی، مدل‌ها، نورپردازی و …

استفاده از نرم‌افزار قدرتمند

استفاده از سخت‌افزار قوی

فتوشاپ یک نرم‌افزار ویرایش حرفه‌ای است که توسط سیستم‌های Adobe استفاده می‌شود که برای ایجاد و ویرایش عکس‌ها به کار می‌رود. هر کسی که با گرافیک رایانه‌ای سر و کار دارد به نوعی به نرم افزار فتوشاپ نیاز دارد.به طور خلاصه، فتوشاپ ابزاری برای هر کسی است که روی یک کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی پویانمایی کار می‌کند.طراحان گرافیک، ناشران کتاب‌ها و مجلات، چاپ منازل، شرکت‌های تبلیغاتی، طراحان سایت، عکاسان، نقاشان، طراحان نرم‌افزار، انیمیشن ساز ها و معماران برای ساخت پست پروداکشن و …. به فتوشاپ نیاز دارند. این نرم‌افزار گرافیکی در عصر امروز یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک صنعت است.

نرم‌افزار Adobe Photoshop محبوب‌ترین برنامه برای ایجاد و اصلاح تصاویر است. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی تصویر خود را دستکاری، کراپ کرده و اندازه خود را تغییر دهند تا اثر جدیدی ایجاد کنند. این نرم‌افزار در میان عکاسان حرفه‌ای و طراحان گرافیک محبوب است.اگرچه فتوشاپ برای ویرایش عکس و چاپ طراحی شده‌است، به طور فزاینده‌ای برای تولید عکس برای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Adobe Photoshopهمچنین یک اتصال قوی به دیگر نرم‌افزارهای Adobe برای ویرایش, انیمیشن و سی‌دی‌های آموزشی دارد. این یک فرمت فایل اختصاصی در فتوشاپ (PSD) است که می‌تواند به Image, Illustrator, Premiere, بعد از After Effects و Encore دی DVD منتقل شود. یکی دیگر از کاربرد های فتوشاپ علاوه بر عکاسی در پست پروداکشن رندر ها در پروژه های معماری است. فتوشاپ این امکان را برای طراحان و معماران ایجاد می کند تا فضای ایجاد شده را به فضای اصلی شبیه تر کنند. انجام پست پروداکشن در فتوشاپ به مهارت های مختلفی نیازمند است و نمی توان در چند خط این مهارت ها را بررسی کرد. شما باید بتوانید نور، کنترل رنگ ف اضافه کردن آبجکت های مختلف چند بعدی کردن تصویر را در فتوشاپ یادبگیرید تا بتوانید پست پروداکشن خوبی برای پروژه تان ایجاد کنید. پست پروداکشن قوی شما را از رقبا متمایز می کند و سبب می شود پیشرفت بیشتری در کار و حرفه تان داشته باشید. علاوه بر این پست پروداکشن هر چند وقت بر است اما باعث می شود تا کار شما قوی از سایر رقبا به چشم بیاید. چرا که کامل تر است و تمام چزئیات حتی آدم ها و روز و شب در آن انجام گرفته است که برای کارفرما امتیاز بالایی به حساب می آید.

نتیجه گیری

پست پروداکشن یکی از مراحل مهم و پرکاربرد در معماری است که عمدتا با نرم افزار فتوشاپ انجام می پذیرد. انجام پست پروداکشن به مهارت های مختلفی نیاز دارد که هر فرد مسلط به معماری برای پیشرفت در کار باید آن را فراگیرد. در این مقاله پست پروداکشن و ابعاد و زوایای مختلف آن را به دقت بررسی کردیم.

 

سرفصل های پکیج پست پرو داکشن مهندس نباتی

سرفصل های پکیج پست پرو داکشن

پارت اول : آشنایی کامل با محیط نرم افزار (منو ها ، ابزارها ،تولبارها، تغییر در فضای ظاهری فتوشاپ و …)
پارت دوم : شناخت فرمت های عکس (png.jpeg .tif.psd ).وارد کردن عکس در فتوشاپ .زوم و زوم بک عکس ها .آشنایی با pan .آشنایی کامل با (layers).آشنایی کامل با (move tools).آشنایی با (copy).آشنایی کامل با (Group ).آشنایی با ( opacity )
پارت سوم : آشنایی کامل با (Elliptical marquee tools )آشنایی با (select ) آشنایی کامل با (lasso tool ) تمرین ایجاد و ساخت بک گراند و آسمان برای رندرهای مختلف .آشنایی کامل با (Quick selection tool )
پارت چهارم:آشنایی کامل با (Belending mod) آشنایی کامل با (Eraser tool) .متریال گذاری به وسیله Belending mod. آشنایی مقدماتی با (Brush tool)
پارت پنجم : ساخت ترک روی آسفالت و دیوار با استفاده از ( Belending mod ).آشنایی کامل با ساخت پرسپکتیو تکسچر
تکسچر گذاری روی یک صحنه خام
آشنایی با (vanishing point) .کثیف کردن تکسچر ها روی رندر .آشنایی کامل با ( pattern overlay )
پارت ششم : آشنایی کامل با مبحث مهم (Mask )
تبدیل کردن عکس سیاه و سفید به رنگی ( Color Belending mod )
پارت هفتم : آشنایی کامل با (adjustment )
پارت هشتم : آشنایی کامل با (Hue ) .آشنایی کامل با (Color balance ) .آشنایی کامل با (selective color )
پارت نهم :تسلط کامل بر تکنیک پرسوناژ گذاری در صحنه .ایجاد سایه برای پرسوناژ ها در صحنه .آشنایی کامل با ( Color overlay )
پارت دهم : آشنایی و تسلط کامل روی (Brush ).ساخت و ایجاد حرفه ای فضای سبز به وسیله Brush
پارت یازدهم : ورکشاپ شماره 1 (تبدیل یک رندر کاملا خام به رندر حرفه ای )

پارت دوازدهم :آموزش حرفه ای و تسلط کامل بر رتوش عکس ها .آشنایی کامل با (stamp )
پارت سیزدهم :آشنایی و تسلط کامل روی (filter ).در این پارت با تمام فیلتر ها آشنا میشوید .
ساخت اشعه و پرتو نور خورشید در صحنه ها توسط (Radial beler )
پارت چهاردهم :ورکشاپ 2 پک پست پرو داکشن .بسته یک صحنه کاملا خام و پست پرو داکشن صحنه (1)
پارت پانزدهم :ورکشاپ 2 پک پست پرو داکشن .بسته یک صحنه کاملا خام و پست پرو داکشن صحنه(2)
پارت شانزدهم :ورکشاپ 2 پک پست پرو داکشن .بسته یک صحنه کاملا خام و پست پرو داکشن صحنه(3 )
پارت هفدهم:آشنایی و تسلط کامل روی (رندر المنت های )وی ری و کاربرد ویژه ی این المنت ها در فتوشاپ.
پارت هجدهم :تغییر رنگ ،کنتراست نور و …در رندرهای وی ری .کنترل کامل روی سایه ها تغییر تم رنگی صحنه .ایجاد پرتو های نوری روی چراغ ها و لامپ
پارت نوزدهم : ساخت و ایجاد صحنه ی بارونی زمین خیس
پارت بیستم: ساخت و ایجاد صحنه های برفی
پارت بیست و یکم : ساخت و ایجاد صحنه های برفی
پارت بیست و دوم:تبدیل یک عکس قدیمی و مخدوش به عکس های تمیز و بدون ایراد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *