آموزش رایگان

نرم افزار آنریل انجین چیست؟

یکی از بیشترین سوالات در مورد آنریل انجین است که این برنامه برای انجام چه کاری است و چه کاربردهایی دارد.
نرم افزار آنریل انجین(unreal engine) یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای بازسازی در سراسر دنیا بوده که به دلیل رایگان شدن این نرم افزار، مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته شده است.

در این مقاله ما قصد داریم از ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از این نرم‌افزار با شما صحبت کنیم.

آنریل انجین چیست ؟

آنریل انجین، یکی از قوی‌ترین نرم افزارهای بازسازی در کل دنیا بوده که استودیو (Epic) آن را طراحی و توسعه داده است. این نرم افزار قبل از این با عنوان UDK شناخته می شد.
مسئولین اصلی شرکت اپیک در چند سال گذشته تصمیم گرفتند که نرم افزار بازی سازی معماری را به صورت کاملاً رایگان در اختیار تمام کاربران جهان قرار دهند و به همین دلیل آن را از حالت پرمیوم و یا لایسنسی خارج کرده اند.
رایگان شدن این نرم افزار باعث شد که کاربران زیادی از سراسر دنیا و به ویژه مهندسان معمار برای ارائه پروژه های خود به سمت این نرم افزار روی بیاورند.

استفاده از این نرم افزار در چند سال به اندازه ای مورد توجه قرار گرفت که بعد از نرم افزار های ویری و کرونا توانست به عنوان سومین نرم افزار پرکاربرد پرزنت کار شناخته شود. این موضوع نشان دهنده این است که در آینده نه چندان دور همه افراد و به ویژه معماران برای ارائه کارهای خود باید این نرم افزار را یاد بگیرند.

مزیت آنریل انجین در معماری

ویژگی های فوق العاده این نرم افزار معماری باعث شده است که بیشتر از سایر نرم افزار های بازی ساز مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال قابلیت پردازشی و توانایی فوق العاده این نرم افزار برای ارائه کارها به صورت انیمیشنی در مدت زمان کوتاه، یکی از مهمترین مزیت های نرم افزار آنریل انجین معماری به شمار می رود.
یکی دیگر از مزیت هایی که می توانیم برای نرم افزار بازی ساز آنریل انجین بیان کنیم، امکان ارائه کارها به صورت واقعیت مجازی برای معماران می باشد.

علاوه بر موارد گفته شده، همکاری شرکت آنریل و کی اس گروپ ( سازنده موتور رندر ویری)، ایجاد آبجکت و به وجود آوردن صحنه های آماده باعث شده است که  قدرت نرم افزار آنریل انجین نسبت به سایر نرم افزار تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.

نرم افزار آنریل انجین
نرم افزار آنریل انجین

تاریخچه نرم افزار

اولین نسخه این نرم افزار بازی ساز در سال 1998 منتشر شد که موفقیت های چشمگیر آن باعث شد موتور این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار قدرتمند برای ساخت بازی هایی در سبک های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. نسخه بعدی این نرم افزار در سال 2002 و دو سال بعد از آن، در سال 2004 نسخه سوم آن منتشر شد که نسخه سوم آن از سیستم عامل های اندروید و ios نیز پشتیبانی می کند. در حال حاضر نسخه چهارم این نرم افزار در بازار نیز وجود دارد که برای اولین بار در سال 2014 طراحی و به بازار عرضه شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *