آموزش رایگان

ترکیب‌های رنگی پرکاربرد

همان طور که می دانید رنگ ها به طور کلی و به خصوص در محیطی که فرد در آن قرار می گیرد تاثیر به سزایی در روحیات و روان او دارند.هر چند اتنخاب رنگ امری سلیقه ای است  ولی انتخاب ترکیب رنگ مناسب تاثیر زیادی در آرامش محیطی خواهد داشت.

همیشه درهمه  پروژه های معماری انتخاب رنگ و نوع ترکیب از قسمت های چالش برانگیز بوده است.اینکه از کجا شروع کنیم و به چه ترکیب رنگی برسیم.حتی در رندرهایی که به نظرمان طبیعی نمی آیند انگار نور و متریال به درستی انجام شده است اما ترکیب نامناسب رنگ داخل پروژه باعث شده از رئال بودن و جنبه های قوت و جذابیت کار بسیار کم شده و دیده نشود.

سایت های پر کابرد

در این آموزش میخواهیم به معرفی سایتی فوق العاده پر کاربرد بپردازیم که در آن پالت رنگی که قبلا در محیط های آموزشی با آن آشنا شده ایم را به صورت کاملا کاربردی در اختیار ما می گذارد.نام این سایت colorschemedesigner.com است که با کلیک روی آن می توانید وارد شوید.

طبق چرخه رنگ ایتن همه آدمها از رنگ ها تاثیر می پذیرند.پس سعی بر این است که در پروژه های معماری رنگ ها را متعادل و طبق قوانین عمومی کنار هم قرار بدهیم. این قوانین شامل دسته بندی های mono ,complement ,triad ,tetrad ,analogic ,accented ، analogic می شود. این دسته بندی ها در سایت معرفی شده وجود دارد که با کلیک بر روی هر کدام می توانید ترکیب رنگ مورد نظر خود را ببینید.این دسته بندی شامل رنگ های هم خانواده،متضاد،مکمل دسته های سه تایی رنگ،رنگ های کنار هم و … می شود که به انتخاب رنگ در هر زمینه ای می تواند به شما کمک کند.

همه رنگ های سازمانی از این قوانین استفاده می کنند.درهمه پروژه ها،هنرها ، سینما و نقاشی از این قوانین استفاده می شود.این سایت کد رنگی مور نظرمان را هم به ما می دهد که به راحتی می توانیم از این کد در نرم افزاراستفاده کنیم.

در نهایت ما می توانیم همه رنگ ها را ترکیب کنیم.این بستگی دارد به اینکه روی چه پروژه ای کار می کنیم و شدت درخشندگی مورد نظرمان در چه دامنه ای می باشد.

انتخاب رنگ برای طراحی

در انتخاب رنگ برای طراحی داخلی باید یک رنگ به عنوان زمینه در نظر گرفته شود که در واقع بیشتر فضا به این رنگ اختصاص می یابد.بعد از آن می توان دویا سه رنگ تیره یا روشن تر از آن رنگ را به فضا اضافه نمود و یک رنگ متضاد به آن اضافه کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *