مقالات آموزشی

بازار کار تری دی مکس چگونه است؟

بازار کار تری دی مکس 1

بازار کار تری دی مکس چگونه است؟ طراحی سه بعدی یکی رایج ترین کارهایی است که در جامعه امروزی ما آن را به عنوان مهارتی قید میکنند که بازار کار خوبی را برای خود دست و پا کرده است.

در این مدل سازی سه بعدی، هنرمندان با اتصال نقاط بکدیگر، فضای سه بعدی و سطوحی را به وجود می آورند که تصاویر دنیای واقعی را تداعی می کند که در این راستا معماران و طراحان سه بعدی از نرم افزار های زیادی از قبیل راینو (Rhinocers)، زیبراش (Zbrush)، ماتریکس (Matrix)، سالید ورکس (Solid Works)، اسکچ آپ (Sketchup)، اتوکد (Auto CAT) و تری دی مکس (3D Max) استفاده می کنند.

در این مجموعه قصد داریم شما عزیزان را با بازار کار تری دی مکس آشنا سازیم.

تری دی مکس یک نرم افزار مدلینگ، انیمیشن و رندر میباشد که برای طراحی مدل های سه بعدی در زمینه معماری، مهندسی ساختمانی، طراحی کاراکتر، طراحی اشکال هندسی، ساخت انیمیشن و … بکار میرود.

درآمد و بازار کار

بازار کار و درآمد یکی از اساسی ترین موارد در انتخاب شغل و حرفه است و اکثر افراد رشته ی دانشگاهی خود را بر این اساس انتخاب می کنند.

علاوه بر رشته های دانشگاهی تری دی مکس را می توانید به صورت خودآموز و کلاس ها و فیلم های آموزشی فرا بگیرید. اگر تری دی مکس را به عنوان حرفه ی خود پذیرفته اید، باید بگوییم میتواند یکی از بهترین انتخاب و تصمیمات زندگیتان محسوب شود.

با پکیج دوره آموزشی تری دی مکس مهندس نباتی بدون نیاز به کلاس آموزشی در شرایط سخت کرونا و فاصله گیری اجتماعی بهترین شوید.

از گذشته تا کنون!

میتوان گفت رشد و تکاملی بسیاری در چندین سال اخیر در حوزه و صنایع مختلف کاری که نیاز به طراحی سه بعدی دارند، از جمله صنعت ساختمان، بسیار مشاهده میشود.

فارغ التحصیلان بسیار زیادی از رشته های گوناگون ساختمان وارد این بازار شده اند و مشغول فعالیت هستند ، به تناسب همه این افراد باید با نرم افزار هایی آشنا باشند تا از پس فعالیت هایی که به آنها محول شده برآیند، نرم افزار های زیادی در صنعت ساختمان خصوصا رشته معماری و طراحی مورد استفاده قرار می گیرد، مانند تری دی استودیو مکس و وی ری ، رویت ، اتوکد ، راینو ، اسکچ آپ و …

فعالین این رشته باید به همه این نرم افزار ها یا حداقل دو تا از این نرم افزار ها مسلط باشند، تا بتوانند در شرکت ها استخدام شوند و یا به صورت مستقل پروژه انجام دهند .

 

دلیل محبوب بودن نرم افزار تریدی مکس در حوزه کاری

در بین نرم افزار های طراحی سه بعدی و مدلسازی، بازار کار تری دی مکس از محبوبیت زیادی برخوردار است به همین دلیل محبویت بیشتری هم نسبت به دیگر نرم افزار های طراحی دارد.

محبوبیت

این محبوبیت به دلیل محیط نرم افزار یا موضوع شخصی نیست، منابع آموزشی بسیار زیاد ، مدل های آماده فراوان ، متریال های آماده رندر ، سازگاری خوب و مناسب با نرم افزار های دیگر ، پلاگین های بسیار زیاد ، رابط کاربری مطلوب و … باعث شده در بازار کار تری دی مکس ، این نرم افزار گوی رقابت را از سایر نرم افزار ها از آن خود کند .

تاریخچه ای کوتاه درباره نرم افزار تری دی مکس :

” اولین محصول تری دی استودیو مکس توسط گری یوست و گروه Yost برای پلتفرم DOS ساخته شد و توسط شرکت Autodesk  منتشر گردید.

بعد از ورژن 4 3D Studio برای DOS، این محصول برای پلتفرم Windows NT بازنویسی شد و 3D Studio Max نامیده شد ه در ابتدا توسط گروه Yost ساخته شد.

این محصول توسط Kinetix منتشر شد که در آن زمان بخش رسانه و سرگرمی شرکت Autodesk بود. شرکت Autodesk  این محصول را بعد از عرضه دومین آپدیت ورژن 3D Studio Max خریداری کرد و در طی دو نسخه بعدی، توسعه آن را کاملا داخلی کرد .

 

بعدها اسم محصول به ۳ds max (با حروف کوچک) تغییر یافت تا با شیوه نامگذاری شرکت Discreet مطابقت داشته باشد.

Discreet یک شرکت نرم افزاری واقع در مونتریال بود که توسط Autodesk خریداری شد. زمانی که این محصول دوباره عرضه شد (نسخه ۷)، دوباره لوگوی Autodesk به روی محصول زده شد و نام کوتاه آن دوباره به 3ds Max (حروف کوچک و بزرگ) تغییر کرد و اسم رسمی محصول هم تبدیل به نام کنونی آن یعنی Autodesk 3ds Max  شد. “

بازار کار تری دی مکس در شرکت های معماری و ساختمانی

اکثر شرکت های ساختمانی ، مسلط بودن به تری دی استودیو مکس از اولین شرط های استخدام برای کارکنان میباشد که می توان گفت در بازار فعلی ایران زبان مشترک نرم افزار مدلسازی و طراحی سه بعدی ” تری دی استودیو مکس ” است، که به راحتی می توان آن را با یک جامعه آماری اثبات کرد. در سالهایی پیش بسیاری از شرکت ها طرح های خود را به صورت دو بعدی با نرم افزار هایی مثل اتوکد ارائه میدادند.

اما در سالهای اخیر با رشد بازار کار تری دی مکس و با شناخت بیشتر مخاطبین جامعه با موضوع سه بعدی سازی دیگر کمتر شرکتی را می توان یافت که پروژه های خود را به صورت سه بعدی ارائه ندهد و دور از ذهن نیست که در سالهای آینده طرح بدون مدلسازی سه بعدی قابل ارائه باشد .

جایگاه تری دی مکس کاران در بازار کار اینده

شرکت ها باید خودشان را به روز نمایند و از افراد حرفه ای و مختصص در این حرفه استفاده نمایند. در سالهای آینده نیاز بازار کار تری دی مکس فعلی به افراد حرفه ای بیشتر خواهد شد و توقع مخاطبین نیز به صورت فزاینده ای بالا تر خواهد رفت .

این موضوع به مراتب کار معماران و طراحان را مشکل می کنند ، آنها دو راه پیش رو دارند ، راه اول اینکه باید بسیار حرفه ای آموزش ببینند و به این نرم افزار مسلط شوند و راه دوم اینکه پروژه های خود را به افراد حرفه ای بسپارند که قاعدتا باید هزینه ی زیادی متقبل شوند و این موضوع باعث کاهش سود آنها در یک پروژه خواهد شد. باید یکی از دو راه را انتخاب کنند در غیر این صورت جایی در بازار نخواهند داشت ، هر قدر که طرح های حرفه ای و کاربردی داشته باشند.

بازار کار تری دی مکس در ایران

بازار کار تری دی مکس در ایران به دلیل پیشرفت صنعت ساختمان سازی پر رونق است. اخیرا معماری مدرن مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و از طراحان حرفه ای در این زمینه استفاده می شود و بیشتر در زمینه های معماری دکوراسیون داخلی و نما در حال رشد است. برای درآمدزایی در ایران بهتر است در راه معماری و دکوراسیون داخلی قدم بردارید.

بازار کار تری دی مکس در خارج

نظام های صنفی معماری و ساختمان درکشور های دیگر بسیار پیچیده تر از نظام مهندسی ایران است. در شرکت های بزرگ معماری تخصص داشتن حرف اول را می زند، تری دی مکس طرفدار بیشتری در بین نرم افزار   ها در زمینه طراحی سه بعدی دارد.

اگر تری دی مکس را به صورت حرفه ای آموزش دیده اید با فرستادن نمونه کار به شرکت های معماری خارج از کشور به راحتی می توانید بعد از طی کردن مراحل قانونی مهاجرت کرده و استخدام شوید.

در حال حاضر با اوج گیری بیماری COVID-19 می توانید به عنوان فریلنسری کارهای خود را به اشتراک بگذارید و درآمد چشم گیری داشته باشید.

سخن آخر بازار کار تری دی مکس

تری دی مکس بهترین، نرم افزار طراحی سه بعدی برای کسب درآمد عالی در ایران و خارج از کشور است. پس برای حرفه ای شدن و آموزش های بیشتر سایت مهندس نباتی را دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *